این کتاب به قلم امید مهدی‌نژاد در ۵۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه که توسط موسسه انتشارات آستان قدس موسوم به "به‌نشر" منتشر شده‌ در واقع یکی از آخرین جلدهای مجموعه‌ای ۴۰ جلدی با همین مضمون است.
"یک روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی" علاوه بر ارائه متن کامل سرودهای معروف و خاطره‌انگیز دوران پیروزی انقلاب اسلامی توضیحاتی را نیز در خصوص شعرا، خالقان سرودها و نوع هنری اثر در اختیار خوانندگان گذاشته است.  ارائه شده‌است. 
یکی از این سرودهای انقلابی و ماندگار  "خمینی ای امام" در واقع نخستین سرود انقلابی در جریان مبارزات زمستان ۱۳۵۷ است که پس از فرار شاه و هنگام بازگشت امام خمینی(ره) به وطن در سال ۱۳۵۷ برای اجرا در مراسم مردمی استقبال از رهبر کبیر انقلاب ساخته شد.
در مورد همین سرور در کتاب "یک روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی" می‌خوانیم: شعر "خمینی ای امام" توسط حمید سبزواری سروده شد و آهنگساز این قطعه سیدحمید شاهنگیان بوده است. این قطعه موسیقی توسط دانش آموزان گروه سرود ارشاد در فرودگاه مهرآباد تهران برای استقبال از امام خمینی(ره) اجرا شد.
آهنگ "ایران ایران" نیز دومین سرود انقلابی است که ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ از رادیو تلویزیون پخش شد. این سرود از نخستین سروده‌های پخش شده از رادیو و تلویزیون انقلابی ایران لقب گرفته که شعرش توسط حسین سرفراز سروده شده است. آهنگساز این سروده ملی انقلابی نیز فریدون خشنود بود که به خوانندگی رضا رویگری  اجرا شد.
"بهاران خجسته باد" با شعر کرامت‌الله دانشیان و اجرای گروه کر و نیز آهنگ "برادر بی‌قراره" به عنوان نخستین هدیه اهالی موسیقی سنتی به انقلاب و مردم، دیگر سرودهایی هستند که در این کتاب معرفی و تشریح شده‌اند. 
خواننده با مطالعه این کتاب حال و هوای روزهای آغازین انقلاب اسلامی را در قالب خاطره‌انگیزترین سرودهای انقلابی به یاد می‌آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.