به گزارش ایرنا، 39سال پیش بود که دل‌ های ملت ایران در چنین روزی با شوری وحدت ‌آفرین به استقبال امام (ره) آمد. او که با آمدنش مژده بوی بهار را سر داد و این جا بود که دل ‌ها همگی، آب زنید راه را هین که نگار می‌ رسد نجوا کردند.
باز دیگر بهار آمد، بهاری که در دل زمستان سرد و تاریخ تاریک شاهنشاهی ایران، نور و گرما تابید و ظلم و ستم یخ را آب کرد و امواج نورانیش دل‌ های مستضعفان جهان را شاد و سر زنده کرد.
آری لحظه‌ ها و ثانیه ‌ها به کندی می ‌گذشت تا دل‌ های بیقرار ملت ایران با آمدن یار دیرینشان که سال ها را در تبعید و به دور از کشور گذرانده بود آرام شود.
روزها، سال ‌ها و بلکه دهه ‌ها از 12 بهمن ماه 57 می‌ گذرد اما هنوز هم آن شور، نشاط و اشتیاق بهمن 57 در دل ‌های ملت حق‌ طلب ایران زنده است چرا که روح این ملت همواره با آزادگی و دینداری پیوند خورده است، چنان چه سال‌ ها با
چنگ و دندان از این انقلاب خود در مقابل زیاده ‌خواهی ستمکاران و مستکبران عالم حفاظت و پاسداری کرده ‌اند.
برنامه ‌های گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان جاسک با تجدید میثاق مدیران اجرایی با شهدا و گلباران قبور مطهر شهدا در ساعت 7 صبح امروز پنجشنبه آغاز شد و در ادامه زنگ انقلاب در مدرسه های سراسر شهرستان در ساعت 8 و سی دقیقه نواخته شد.
فرماندار جاسک در این مراسم با گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به وطن گفت: 12 بهمن یادآور حماسه‌های ملتی است که از ظلم و ستم به ستوه آمده و در این روز منتظر رهبر خویش بود که سالیان متمادی
از مردم جدا شده بود.
محمد احمدی با بیان این که در روز 12 بهمن 57 ایران سراسر شادی بود،افزود: همه از قشر و از هر سن در کمال شادی و مسرت منتظر ورود رهبر خود بودند و نظام خسته شده و به پایان رسیده، در بدترین شرایط ممکن آخرین روزهای خود را سپری می‌کرد ضمن اینکه شادترین اقشار در آن روز تاریخی، دانش ‌آموزان و معلمان بودند که در شهرستان‌ ها بزرگترین نقش را در پیروزی انقلاب داشتند.
فرماندار جاسک هم چنین به نقش معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه افرادی که در جریان مبارزه ‌های انقلابی بودند می‌ دانند که نقش معلمان و دانش‌ آموزان در انقلاب پررنگ بود و تظاهرات بدون حضور دانش ‌آموزان رمقی نداشت.
وی تعداد طرح های افتتاحی دهه مبارک فجر امسال را 63 طرح با 630 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هم چنین در این هفته 23 طرح با 200 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.
ادامه مراسم های اولین روز دهه مبارک فجر به مناسبت بازگشت امام خمینی (ره ) به میهن در جاسک با راه اندازی ایستگاه صلواتی، رژه موتوری و حمل تمثال امام خمینی (ره ) و مقام معظم‌رهبری، افتتاح نمایشگاه دهه فجر ،کلنگ زنی طرح های عمرانی سطح شهر و دیدار با خانواده شهدا به پایان رسید.
ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با ورود خاطره انگیز امام خمینی(ره) به ایران در سال 57 آغاز و تا 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه دارد و در این مدت مراسم هایی از سوی مردم، اداره ها و نهادها برگزار می شود.
شهرستان جاسک با 59 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/7408
گزارش: حسن آتش زبان ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.