فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شهرک صنعتی بینالود افزود: از مراکز مختلف نکاتی را به گروه صنعتی ایران خودرو گزارش دادند مبنی بر اینکه رباتهایی طراحی شده است که برخی افراد از طریق این رباتها می‌توانند در شرایطی نابرابر نسبت به کسانی که این رباتها را ندارند در سایت برای خرید خودرو ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: همکاران در گروه صنعتی ایران خودرو به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند مانع ورود این گونه افراد به سایت ثبت نام شوند و این در شرایطی است که سایت بار سنگینی را متحمل شده و این کار ریسک بالایی دارد اما همکاران این ریسک را پذیرفته و با جدیت با این پدیده مقابله می‌کنند.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شاید مردم عادی متوجه مقابله گروه صنعتی ایران خودرو با این رباتها نشوند اما آن افرادی که از این رباتها برای ورود به سایت ثبت نام استفاده می‌کنند حتما متوجه خواهند شد که هر چه تلاش کنند دیگر نمی‌توانند وارد سایت شوند.

مقیمی افزود: در حال حاضر گروه ایران خودرو قادر نیست هیچ درگاهی جز سایت اینترنتی برای ثبت نام خرید خودرو در اختیار متقاضیان قرار دهد و همه راه‌ها برای ثبت نام در این بخش بسته شده است.

تقاضا بیشتر از تولید خودرو است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این گروه همه تلاش خود را کرده است که شرایط برابری برای متقاضیان خرید خودرو در سایت ثبت نام خود به وجود آورد اما همچنان تقاضا برای خرید خودرو بیشتر از عرضه و تولید این گروه صنعتی است.

مقیمی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه پاسخ به تقاضای زیاد خرید خودرو، برنامه‌ای تدوین کرده که شاید در چند روز آینده نهایی شود و با اجرای آن شرایط بهتر و مناسب‌تری برای متقاضیان خودرو فراهم گردد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی گروه صنعتی ایران خودرو تلاش دارد که میزان تولید خود را افزایش دهد و حتی سال آینده میزان تولید خودرو به سه هزار دستگاه در روز افزایش می‌یابد.

بومی سازی بیش از ۵۰ قطعه خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این مجموعه در حال حاضر با برخورداری بیش از ۱۷۰ سازنده داخلی موفق شده است با بهره‌گیری از توان مهندسان داخلی بیش از ۵۰ قطعه که از خارج کشور وارد می‌شد را داخلی سازی کرده و به تولید انبوه برساند.

مقیمی  افزود: بومی سازی قطعات دیگری نیز در حال انجام است که برخی از آنها در حال طراحی و برخی دیگر در حال نمونه‌سازی و گذراندن مراحل آزمایشی خود هستند تا بتوانند وارد خط تولید شوند.

وی ادامه داد: گروه صنعتی ایران خودرو بسته‌های حمایتی خوبی را برای توسعه و رونق ساخت داخل و ایجاد انگیزه برای مهندسان و کسانی که قطعات خودرو را تولید می‌کنند تعریف کرده به طوری که هر فرد یا مجموعه‌ای که توان ساخت قطعه‌ای را داشته باشد حداقل پنج سال با وی قرارداد منعقد و خرید قطعات آن تضمین می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: طی هماهنگی‌هایی که با بانکهای عامل انجام شده است سرمایه مورد نیاز برای تولید قطعات جدید توسط طراحان و سازندگان داخلی تامین می‌شود.

مقیمی افزود: راه نجات کشور توجه و اهمیت دادن به توان و بینش و اراده داخلی است و باید قبل از اینکه به موضوع ساخت قطعات در داخل کشور توجه کنیم به داخلی سازی ایده‌ها و ابتکارات توجه کنیم و در این مسیر همه موانع را برخواهیم داشت.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی ایران خودرو به قطعه سازان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از تعهدات ۱۲۰ روزه این گروه خودروسازی به قطعه سازان پرداخت شده است.

مقیمی افزود: عدد بدهی به قطعه سازان مدام در حال تغییر است زیرا گروه صنعتی ایران خودرو در حال تولید است و هم اینک تولید این گروه صنعتی روزانه به بیش از هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو رسیده است.

وی با اشاره به تسهیلات مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: این تسهیلات و همه منابع مالی که توسط گروه صنعتی ایران خودرو به دست آید بین قطعه‌سازان توزیع می‌شود.

او اضافه کرد: در مجموع این گروه ۸۲۰ هزار میلیارد ریال بدهی سنواتی به قطعه‌سازان دارد که در یک برنامه زمانی بندی مشخص با قطعه سازان و با محوریت انجمن‌ها و تشکلهای بخش خصوصی ظرف یک سال و نیم آینده بدهی‌های این گروه صنعتی به قطعه‌سازان به حداقل خواهد رسید.

رونمایی از پلتفرم الکتریکال بومی کشور

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در خرداد ماه سال آینده از پلتفرم الکتریکال بومی کشور که توسط گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده است رونمایی می‌شود.

وی افزود: اراده گروه صنعتی ایران خودرو افزایش سطح فناوری و به روزرسانی ساخت خودروی داخلی است.

او ادامه داد: هم اینک به روزرسانی شرایط خودروهای احتراقی در حوزه استانداردها و الزامات قانونی و همچنین تامین قطعات برای ساخت خودروهای برقی توسط این گروه دنبال می‌شود.

پلتفرم، شالوده طراحی خودرو است که طراحان برای پیاده‌سازی ایده های خود از آن بهره می برند و داشتن پلتفرم اختصاصی نشان می دهد که یک خودروساز در چه سطحی از توان مهندسی قرار دارد. یک پلتفرم از زیربدنه، شاسی، سیستم تعلیق، محورها، سامانه فرمان، کف خودرو، پیشرانه، جعبه دنده، دیفرانسیل و میل گاردان تشکیل شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.