در  مراسمی که به همین مناسبت روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جمع اقشار مختلف مردم کوهسرخ برگزار شد

فرماندار کاشمر با گرامیداشت ایام دهه فجر و تبریک ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در همه مناطق ساری و جاری است.

مسلم ساقی افزود: از جمله در دولت تدبیر و امید پروژه گازرسانی در دو مرحله به ۲۷ روستای بخش کوهسرخ از سال ۹۴ شروع شده و مردم ۲۲ روستا هم اکنون از این نعمت برخوردارند و ظرف چند ماه آینده باقی روستاها از این نعمت برخوردار می شوند که برای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی ادامه داد: در پروژه ساخت مسکن روستایی آسیب دیده از بارندگی های امسال نیز بیش از ۲۰۰ واحد با اعطای دو میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در حال ساخت است.

فرماندار کاشمر گفت: ظرفیتهای بالقوه و بالفعل صنایع کشاورزی و گیاهان دارویی و صنایع دستی و فرت بافی و صنایع زعفران و انبارداری و سطح زیرکشت ۱۲ هکتار بادام دیم، مقام اول تولید بادام در استان مقام دوم تولید ریواس و عسل ارگانیک و ۱۰۶ هزار دام سبک و هزار و ۱۰۰  دام سنگین  آینده و چشم انداز روشنی برای منطقه ترسیم می کند.

به گفته ساقی وجود مناطق دیدنی، ثبت پنج  اثر در حوزه میراث فرهنگی و ۲۵ اثر شناسایی شده برای ثبت از جمله ظرفیتهای منطقه محسوب می شوند  و در حوزه زیرساختهای منطقه، کل راههای روستایی آسفالت هستند و فقط  ۱۷ کیلومتر آن فاقد آسفالت است  و به جز سه روستا  که تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی نشده همه روستاها تحت پوشش این شرکت هستند.

امام جمعه کوهسرخ نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از این که در اولین سال از دهه دوم انقلاب اسلامی آرزوی دیرینه مردم منطقه برای ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان محقق شد گفت: امید است با انتصاب و استقرار فرماندار و ادارات مختلف مردم کوهسرخ هر چه زودتر طعم شیرین شهرستان شدن را بچشند.

حجت الاسلام محمود رضایی افزود: در منطقه کوهسرخ گامهای بلندی برداشته شده به طوری که از ۲۸ روستای کوهسرخ ۲۷ روستا گازرسانی شده و کارهای مهم دیگری هم در حال انجام است.

وی با اشاره به مطالبات مردم کوهسرخ ادامه داد: درخواست تغییر اقلیم از یک به دو، رفع اختلال متناوب در شبکه تلویزیون خانگی، رسیدگی و توجه جدی به مشکلات دهستان تکاب از جمله راه دسترسی و ارتباطی و جاده های مناسب، استفاده کافی از ظرفیت معادن با توجه به وجود ۱۲معدن، تسریع در ترسیم نقشه دسترسی به دهستانهای بالادستی، تلاش برای احیای بزرگترین بادامستان کشور در منطقه کوهسرخ که استعدادی خدادادی در منطقه است، استفاده مکفی از  ظرفیت گردشگری و داروهای گیاهی و راه اندازی مراکز تولیدی و تاثیرگذاری وجود منطقه صنعتی کوهسرخ در رفع مشکل اشتغال از جمله این مطالبات است.

 آذر ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران با پیشنهاد وزارت کشور برای اصلاح تقسیمات کشوری در خراسان رضوی موافقت کرد و بر این اساس ایجاد شهرستان کوهسرخ به مرکزیت شهر "ریوش" مود تصویب قرار گرفت. 

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت هم‌ اینک شامل ۲۹ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستاست.

آخرین تغییر در ترکیب تقسیمات سیاسی این استان اوایل امسال با تاسیس شهرستان صالح‌آباد صورت گرفت که به عنوان بیست و نهمین شهرستان در استان خراسان رضوی از شهرستان تربت‌جام جدا شد.

شهرستان کوهسرخ نیز که با مرکزیت شهر "ریوش" امروز از شهرستان کاشمر منتزع شد به عنوان سی‌امین شهرستان استان خراسان رضوی مرکب از دو بخش مرکزی و بررود با ۳۰ هزار نفر جمعیت است.

شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر که مرکز آن در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد تا امروز مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ با ۶۳ روستا بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.