هادی رجایی نیا ظهر امروز در حاشیه افتتاح برخی از پروژه های عمرانی جهاد کشاورزی این شهرستان افزود: یکی از نقاط قابل توجه در حوزه اقتصادی توجه به جمعیت بانوان است و این ۳۰ صندوق با تسهیلات هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در ۲۲ رشته تشکیل یا فعال شده است.

وی ادامه داد: مسیر حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی آغاز شده که این مساله در بهره گیری از معین های اقتصادی نیز دیده می شود و برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی که سالها مطرح و تحلیل می‌شود باید از ظرفیت های داخلی برای تولید و بالا رفتن اشتغال استفاده کرد.

فرماندار قوچان گفت: باید تلاش شود صندوق های خرد روستایی در تمام روستاهای این شهرستان تشکیل شود و هر خانه روستایی نیز به یک کارگاه تولیدی تبدیل شده تا اقتصاد و اشتغال اجتماع محور به وجود آید.

رجایی نیا افزود: دستگاههای اجرایی از زنجیره اصلی ارزش تولید به صورت کامل حمایت کرده و از مشاوره تسهیل گری و آموزش گرفته تا پرداخت تسهیلات حمایتی و بازار فروش پشتیبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ایجاد صندوق های خرد زنان روستایی را موجب توسعه آبادانی و جهش در روستاها دانست و ادامه داد: شاید ایجاد این صندوق ها زمینه را برای بازگشت به سطح روستاها و افزایش جمعیت روستایی به وجود آورد.

تشکل های زنان روستایی کمک کننده اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه تشکل های زنان روستایی قوی بوده و می توانند به اقتصاد مقاومتی کمک کنند افزود: ایجاد شغل توسط یک زن روستایی همان اقتصاد مقاومتی است پس اگر به خودمان برگشته و ظرفیتها را نگاه کنیم وابستگی قطع خواهد شد.

محسن اسفندیاری گفت: اگر تشکیل صندوق خرد زنان روستایی با هدفمندی و برنامه ریزی تشکیل شود می‌توان عرضه محصولات تولیدی را علاوه بر شهر و استان به سراسر کشور نیز فرستاد.

وی ادامه داد: می‌توان با دستگاههایی همچون آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد یا کمیته امداد امام خمینی (ره) برای عرضه محصولات تولیدی توسط زنان روستایی این شهرستان استفاده کرد.

صندوق خُرد روستایی زنان روستای جعفر آباد شرقی صبح امروز با حضور فرماندار قوچان، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مسوولان شهرستانی و به نمایندگی از ۳۰ صندوق خرد روستایی این شهرستان افتتاح شد.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد دارای دو بخش مرکزی و باجگیران و ۱۷۹ روستاست. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.