به گزارش خبرنگار مهر، سید تقی عالمی در نشست خبری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» که ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شده بود، اظهار کرد: جنس جشنواره نسبت به جشنواره‌هایی که تا به حال برگزار شده است، تا حدی متفاوت است. ما در حال اعلام فراخوان هستیم و تولیدات قبلاً انجام شده است.

دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای «راه آینده» با بیان اینکه تولیدات این جشنواره مردمی است، افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی در فضای مجازی تولیدات خودجوش مردمی بسیاری انجام شد، لذا ما خواهانیم تا در جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال این تولیدات را جمع‌آوری کنیم.

عالمی تصریح کرد: قالب‌هایی که برای تولیدات مشخص کرده‌ایم، دقیقاً قالب‌های فضای مجازی است. گرافیک ایستا و گرافیک پویا دو بخش کلی قالب‌های جشنواره هستند. در بخش گرافیک ایستا در چهار زمینه عکس‌نوشته، پوستر، نقاشی دیجیتال و اینفوگرافی تولیدات به رقابت گذاشته خواهند شد. همچنین در بخش گرافیک پویا تولیدات در زمینه‌های موشن‌گرافی، استوری‌موشن، مستند موشن و استاپ موشن هستند. این قالب‌ها به دلیل راحت بودن تولید محتوا و متناسب بودن آن‌ها با فضای مجازی انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زمان‌بندی جشنواره تا ۲۲ بهمن ماه اعلام شده است، افزود: امکان تمدید آن تا آخر بهمن وجود دارد. در حال حاضر ۳۴۰ اثر دریافت کرده‌ایم. تاکید ما در این جشنواره بر تولیدات مردمی بوده است، نه تولیداتی که به صورت حرفه‌ای در برخی سازمان‌ها تولید شده است. در بعد داوری جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» تاکید ما بر افرادی است که تا به حال در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال دو موضوع گام دوم انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به ویژه سپهبد شهید سلیمانی، به عنوان محور قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از ابزارهای تبلیغ، تبلیغ نوین است که به نوبه خود کارهای بسیار مهمی را می‌تواند رقم بزند. تبلیغات رسانه‌ای به ویژه تبلیغاتی که در فضای مجازی انجام می‌شوند که تأثیرگذاری بسیاری دارند. ما در این جشنواره تلاش کردیم تبلیغات را در عرصه رسانه و فضای مجازی و در راستای گفتمان انقلاب اسلامی انجام دهیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: نشر خوبی‌ها، ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای مجازی و رسانه‌ها و تبیین جبهه مقاومت از اهدافی است که ما برای این جشنواره در نظر گرفته‌ایم. تلاش ما در این راستا بوده است که این جشنواره به یک جریان در فضای رسانه‌ای انقلاب اسلامی منتهی شود.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: ظرفیت‌های رسانه‌ای همچون حوزه هنری، خبرگزاری مهر، تولیدات رسانه‌ای آستان قدس، مجموعه سراج، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان رضوی ما را در این جشنواره همراهی خواهد کرد، با همراهی این نهادها در تلاش هستیم که این جشنواره را به نحو مطلوبی به سمت محورهای اصلی خود پیش ببریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.