علی رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از درنظر گرفتن ۲۷۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۰۶ شعبه اخذ رای در تربت‌حیدریه، ۳۸ شعبه در بخش جلگه رخ، ۱۷ شعبه در بخش کدکن، ۱۰ شعبه در بخش بایگ، ۲۴ شعبه در مه‌ولات، ۲۳ شعبه در بخش شادمهر، ۳۶ شعبه در بخش زاوه و ۲۵ شعبه نیز در بخش سلیمان آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: لازمه مشارکت سیاسی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در این رویداد است و شورای نگهبان نیز با در نظر گرفتن این اصل مهم، نسبت به تایید نامردهای انتخاباتی اقدام کرد تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.

رییس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه گفت: برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان بیانگر حاکمیت مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و با تلاش‌های صورت گرفته تمام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی در این حوزه انتخابیه فراهم شده است.

رستمی افزود: برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای را از رویکردهای اصلی دلتمردان است و بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

از مجموع ۳۷ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، صلاحیت ۲۲ نفر توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید شد که یک نفر آنان زن است. حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

۲۲ بهمن ماه امسال نتیجه نهایی بررسی‌های هیات نظارت استان خراسان رضوی به طور عام در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد و افراد تایید صلاحیت شده از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برای تبلیغات انتخاباتی فرصت دارند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان این استان در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.