به گزارش روز شنبه آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که دلایل وقوع انقلاب اسلامی و علل پایداری آن و نقش بی‌بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی در آن برای نسل‌های بعد از انقلاب معرفی شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی طی دهه فجر هر سال میزبان بسیاری از زائران ایرانی و غیر ایرانی است ادامه داد: قرائت قرآن و زیارت، برگزاری شعرخوانی حماسی و انقلابی، سخنرانی، بیان احکام، مدیحه سرایی، اجرای سرود و همخوانی، بیان سیره و حدیث ائمه معصومین (ع) با محوریت حکومت اسلامی و احکام حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برای زائران تدارک دیده شده است.
وی گفت: برنامه‌های محوری دهه فجر هر روز قبل از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مسابقه بزرگ ۱۲ تا ۱۲ نیز کار ویژه معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در دهه فجر است که از ۱۲ بهمن آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد. این مسابقه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی این ایام ادامه داد: نشست تفسیر و تدبر در قرآن و محفل انس با قرآن در دهه فجر نیز ویژه علاقه‌مندان به موضوعات قرآنی در دارالقرآن رضوی برگزار می‌شود.
وی گفت: ۳۰۰ حلقه معرفت نیز با موضوعات آثار و برکات انقلاب اسلامی، نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی، استحکام خانواده ثمره انقلاب اسلامی طی دهه فجر ویژه خانواده‌ها و بانوان در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برپا خواهد شد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: همچنین به مناسبت دهه فجر برنامه‌های متنوعی ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که در رواق‌های مختلف اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه رواق دارالمرحمه نیز در این ایام با اجرای برنامه‌های مناسبتی میزبان زائران عرب زبان خواهد بود اظهار داشت: گزیده‌ای از زندگانی و سیره امام خمینی (ره)، وحدت اسلامی و شهادت در راه خدا از جمله موضوعاتی است که سخنرانان در این مراسم به تبیین و تشریح آن می‌پردازند.
وی گفت: در این ایام هر روز جشن دهه فجر با عنوان کبوترانه برای کودکان برگزار می‌شود که والدین می‎توانند با آسودگی خاطر فرزندان خود را به این مرکز بسپارند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: رواق دارالهدایه نیز در این ایام آمادگی میزبانی از کاروان‌ها و گروه‎های زیارتی را دارد و طبق تجربه سال‌های گذشته در این ایام مدارس بسیار از سراسر کشور برای برپایی جشن تکلیف دانش‌آموزی به این مکان مراجعه می‎کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.