ناهید شکریان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه البرز به جز شهر مشهد مقدس در سطح استان های دیگر در برگزاری این نشست ها پیشتاز شده، افزود: این سلسله نشست ها با موضوع 'تبیین سبک زندگی رضوی و نقش بانوان در ترویج و تعمیق آن' برگزار می شود.
وی مخاطبان این سلسله نشست ها را بانوان فعال فرهنگی و مومن و انقلابی دانست و اظهار داشت: هدف کلان از برگزاری این سلسله نشست ها در سراسر کشور تقویت سطح شناختی- مهارتی و معرفتی بانوان و فعال کردن ظرفیت های آنان در عرصه های فرهنگی اجتماعی است.
شکریان، تعداد تقریبی بانوان شرکت کننده در نشست امروز را حدود 700 نفر از خادمیاران و بانوان فعال فرهنگی عنوان کرد و گفت: این نشست ها بر اساس چارچوب خاصی برگزار می شود که برای تصمیم گیری و برنامه ریزی برای برگزاری این نشست ها تعدادی از بانوان فرهیخته استان که آشنا با اندیشه ها و هدف های فرهنگی این سلسله نشست ها هستند گرد هم آمده و نسبت به برنامه ریزی این نشست ها تصمیم گیری می کنند.
وی با بیان اینکه در این نشست ها از اساتید کشوری و استانی استفاده می شود، افزود: در نشست امروز 'نفیسه فیاض بخش'استاد حوزه و دانشگاه با موضوع تبیین سبک زندگی رضوی و نقش زنان در ترویج و تعمیق آن سخنرانی می کند.

***نام نویسی 3900 نفر در البرز برای خادمیاری
شکریان با بیان اینکه در استان البرز تا کنون 3 هزارو900 نفر اقدام به نام نویسی در سایت آستان قدس رضوی کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد یک هزارو100 نفر معرفی به حرم شده اند و تا کنون 400 نفر از آنان با ملبس شدن به لباس خدمت مشغول خدمات رسانی در حرم مطهر رضوی شده اند.
وی گفت: افرادی که تمایل به خادمیاری در گروه های مختلف دارند، پس از نام نویسی اولیه در سامانه aqr.ir، مشخصاتشان به دفتر مرکزی ارسال می شود و پس از آن پیامک برای شرکت در دوره های آموزشی و توجیهی برای آنان ارسال می شود که پس از گذراندن دو دوره توجیهی یک مصاحبه حضوری انجام شده و پس از قبولی به حرم رضوی معرفی می شوند.
شکریان اضافه کرد: خادمیاران پس از اعزام به مشهد مقدس، در آزمون حرم شناسی شرکت کرده و پس از قبولی برای خدمت به حرم رضوی فرستاده می شوند.
وی با بیان اینکه از 1100 نفر خادمیار رضوی 60 درصد را بانوان تشکیل می دهند، افزود: فعالیت بانوان خادمیار عمدتا بر حول دو محور بانوان و خانواده می چرخد که مهم ترین هدف آن در 4 بخش ترویج و توسعه فرهنگ رضوی در هر خانواده، تحکیم و تعالی خانواده، زندگی به سبک رضوی و تربیت مشاور با رویکرد دینی است.
شکریان اضافه کرد که در استان البرز تا کنون 15 کانون خادمیاری در حوزه های علمیه خواهران راه اندازی شده که مهمترین هدف آن ترویج و توسعه فرهنگ رضوی در بین خانواده ها و محرومیت زدایی هست.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.