سعید چیتی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت روستاهای بخش مرکزی در مواقع بحرانی افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه کاشمر و قرار گرفتن روی گسل درونه و احتمال بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل، ستاد مدیریت بحران بخش مرکزی از ابتدای سال تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این راستا شناسنامه مدیریت بحران نیز به منظور شناسایی نقاط پرخطر و امن روستاها و برنامه‌ریزی در مواقع بحران برای تمام روستاهای این بخش تهیه شده است.

وی با اشاره به شناسایی بافت فرسوده و تعداد منازل مشخص در تمام روستاها گفت: تلاش کردیم امکانات در حوزه مدیریت بحران به روز شود، با این حال به هنگام وقوع حوادث فعالیت همه در شهر و روستا به یکدیگر مرتبط و اثرگذار است.

چیتی افزود: همه وظیفه داریم با مقاوم‌سازی در برابر بحران‌های مختلف فعالیت پیشگیرانه انجام دهیم تا از ایجاد بحران یا افزایش خسارت‌های آن جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: به‌ منظور مدیریت بحران، در تمام روستاها سکوهای اضطراری خدمت‌رسانی ایجاد و اماکن امن برای مواقع اضطراری شناسایی شده است. 

وی گفت: دهیاران به‌عنوان سرحلقه مدیریت بحران در روستاها تا حدود بسیار زیرساخت‌های لازم را مهیا کرده و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی در این خصوص آمادگی کامل دارند، همچنین تمام دهیاری‌های بخش مرکزی به امکانات مدیریت بحران تجهیز شده‌اند.

بخشدار مرکزی کاشمر افزود: در این راستا امکانات لازم از جمله کپسول آتش‌نشانی، چراغ‌ قوه، کابل دوره‌گرد، موتور برق، اره موتوری، پیکور، کف‌کش، لجن‌کش، لباس و چکمه، بیل، کلنگ، طناب، شلنگ، تابلو هشدار دهنده و نوار خطر به اندازه نیاز برای تمام روستاها تهیه شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیز با ماشین‌آلات لودر، گریدر، تراکتور، بیل مکانیکی، کامیون و تانکر آمادگی خود را برای همکاری در زمان وقوع بحران‌ با مجموعه بخشداری اعلام نموده‌ و در این زمینه تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده است.   

وی هم‏چنین لایروبی مسیل‌ها و ترمیم دیوارهای ساحلی و حفاظتی و بازدید مستمر از نقاط بحرانی را از دیگر برنامه‌های ستاد بحران بخشداری مرکزی عنوان کرد و گفت: ۶ تیم امداد و نجات روستایی در روستاهای معین در حال راه اندازی است.

کاشمربا ۲ بخش مرکزی و کوهسرخ در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.