در بیانیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که نسخه‌ای از آن روز سه‌شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی نمابر شد آمده است: این فرد سودجو که اقدام به آتش زدن کتاب طب هاریسون کرده، در زیر نقاب فرهنگ علم پرور شیعه و سوء استفاده از لباس مقدس روحانیت، هدفی جز تخریب اعتماد مردم به علم پزشکی و پزشکان خدوم ارائه دهنده خدمات سلامت نداشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از متولیان آموزش و ارائه خدمات پزشکی نوین و طب سنتی و مکمل، ضمن احترام به خدمات شایان حوزه های علمیه و روحانیت معزز و تقبیح اقدامات خلاف موازین علمی، شرعی و عقلی شخص مذکور و کلیه کسانی که در سراسر جهان به زعم خود با آتش کشیدن کتاب به دنبال خاموش کردن چراغ علم و معرفت هستند آمادگی خود را جهت مقابله علمی و فکری با شیادان فریبکار و تداوم اقدامات پژوهشی، آموزشی، بهداشتی و درمانی به مردم عزیز و دارای فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی اعلام می نماید.

در این بیانیه تاکید شده است: بدیهی است روحانیت پویای شیعه هرگز چنین اقداماتی را تایید نکرده و نخواهد کرد لذا از حوزه های علمیه به عنوان مرکز علم و تفکر دینی و اجتماعی انتظار می‌رود با تقبیح این گونه اقدامات، زمینه روشنفکری افکار عمومی را فراهم سازند.

طی چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن فردی به نام عباس تبریزیان که ملبس به لباس روحانیت بود در حضور طرفداران خود اقدام به آتش زدن کتاب مرجع پزشکی طب هاریسون کرد.

کتاب "اصول طب داخلی هاریسون" از ۷۰ سال پیش تاکنون به عنوان معتبرترین منبع علمی با مباحثی از عصب‌ شناسی گرفته تا بیماری‌های مختلف به تشریح علائم و روش درمان انواع بیماری‌ها می‌پردازد و یکی از کتاب‌های اصلی مورد رجوع پزشکان متخصص داخلی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.