علی صمیمی عصر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نخاله‌های ساختمانی، در داخل حریم شهر منظره نازیبایی را ایجاد می‌کرد از این رو طی جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موضوع ساماندهی نخاله‌های ساختمانی جدی‌تر پیگیری شد.

وی افزود: پیگیری موضوع ساماندهی نخاله‌های ساختمانی مختص شهرداری نیست بلکه با توجه به این‌ که مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی هم در پی دارد چندین دستگاه از جمله محیط‌زیست، بهداشت و آب منطقه‌ای با آن درگیرند و تخلیه خاک و نخاله در محدوده شهر هزینه‌های هنگفت مالی را به هنگام پاک‌سازی مجدد تحمیل می‌کند.

او با انتقاد از این که گاه بعضی از شهروندان در مسیل‌ها نخاله بنایی خود را تخلیه می‌کنند ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی و عدم بارندگی، نخاله ساختمانی در  مسیل‌ها تخلیه شده که به‌ منظور جلوگیری از خطر وقوع سیلاب‌ها، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی را با جدیت پیگیر شدیم و در حال حاضر مسیل شرقی و غربی شهر آزاد و مسیر آب به‌خوبی مدیریت و بازسازی شده است.

مسوول خدمات شهری شهرداری کاشمر گفت: شهروندان متخلف به استناد ماده ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند، تخلیه زباله، خاک و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر جریمه، توقیف وسیله نقلیه و بازداشت متخلف را به همراه دارد و برای پیشگیری در همین زمینه دوربین شناسایی و پلاک خوانی در دو منطقه از شهر، توسط شهرداری نصب شد.

صمیمی افزود: تصاویر دوربین‌ها به‌صورت تجمیعی در اختیار شهرداری و راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد تا با متخلفان اعمال قانون شود و خودروهای حمل‌ نخاله ساختمانی و زباله باید با رعایت مقررات جهت انتقال و دفع نخاله‌ها و ضایعات بپردازند.

وی ادامه داد: برای ساماندهی تمامی خودروهای فعال حمل نخاله ساختمانی، کلیه خودروهای حمل نخاله ساختمانی باید با مراجعه به شهرداری کارت شناسایی تردد دریافت کنند.

مسئول خدمات شهری شهرداری کاشمر گفت: طی چند سال اخیر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی توسط دستگاه حمل باکس با حجم دو متر مکعب نخاله ساختمانی، توسط شهرداری در حال انجام است و شهروندان می‌توانند قبل از هرگونه تغییر و تعمیر ساختمانی با تماس با شماره تلفن  ۱۳۷ و درخواست باکس‌های مخصوص از ستاد ساماندهی خاک و نخاله‌های ساختمانی شهرداری و تخلیه نخاله‌های ساختمانی خود در آنها این نوع پسماندهای تولیدی را مدیریت کنند.

صمیمی افزود: تیم گشت زنی واحد ساماندهی نخاله برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و صنعتی در محلات و معابر جاده‌ای فعال است و برخورد قانونی با رانندگان متخلف، در صورت مشاهده تخلیه نخاله در سطح شهر با اطلاع‌رسانی به واحد خدمات شهری بلافاصله صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان با مشاهده هرگونه خودروی در حین تخلیه نخاله، می‌توانند با تماس به شماره ۱۳۷ شماره پلاک خودروی متخلف را به نیروهای واحد خدمات شهری اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم  با متخلفان صورت گیرد.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.