به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در کارگروه پسماند این شهرستان افزود: این نوع زباله‌ها باید به صورت اصولی و رعایت موارد زیست محیطی دفع شود.

وی گفت: زباله‌های عفونی درمانگاه‌های خصوصی، مطب‌های پزشکی و  دندانپزشکی نیز باید به صورت جدا شده و اصولی دفع شود و شبکه بهداشت مکلف هست طبق قانون این نوع زباله‌ها را از مطب ها، آزمایشگاه و بیمارستان‌ها جمع آوری و دفع کند.

امینیان هشدار داد: اینکه مطب‌ها زباله‌های خود را داخل سطل زباله‌های شهری می‌اندازند غیر قانونی بوده و شبکه بهداشت در این راستا باید به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و با متخلفان برخورد کند.
وی اضافه کرد: در کل دفع زباله توسط شهرداری بدون برنامه و غیر اصولی است و این نهاد باید قبل از دفع زباله‌ها با کارشناسان محیط زیست همفکری کند.

امینیان همچنین از برخورد جدی با افرادی که نخاله‌های ساختمانی را در حاشیه جاده‌ها تخلیه می‌کنند خبر داد و گفت: ورودی‌های شهر پر از نخاله‌های ساختمانی هست به شهرداری هشدار می‌دهم اگر با متخلفان برخورد نکند با خود شهرداری برخورد می‌کنیم.
وی همچنین کشت زیرنایلونی را تهدید علیه محیط‌زیست و کشاورزی در هشترود عنوان کرد و گفت: عدم رعایت استانداردها در کشت زیرنایلونی بویژه رهاکردن پلاستیک پس از برداشت محصول در چند سال اخیر به معضل جدی محیط زیست و  مزارع کشاورزی شهرستان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان طبق الزامات قانونی باید از آتش زدن پسماندهای نایلونی و ضایعات کشاورزی خودداری و ضایعات و پسماندهای پلاستیکی مزارع را پس از برداشت محصول،  جمع‌آوری کنند افزود: در صورت مشاهده مواردی شبیه این با مالکان مزارع برخورد خواهد شد.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.