وحید علی ضمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واگذاری فرایند ساماندهی، جمع آوری و کنترل ضایعات خشک سطح شهر به بخش خصوصی براساس مفاد قانونی و قرارداد بین سزمان مدیریت پسماند شهرداری و پیمانکار است.
وی اضافه کرد: هم اکنون عده ای از همکاری با این پیمانکار بخش خصوصی خودداری می کنند در حالیکه فعالیت این شرکت براساس قوانین پسماند و نیز ابلاغیه سازمان است.
علی ضمیر خاطرنشان کرد: همسایه این ضایعات جمع کن ها نیز بارها شکایت داشته اند و معتقدند که فعالیت آنها باعث آلودگی، مزاحمت های ترافیکی و زیست محیطی می شود.
وی اظهار داشت: براساس بند 20 ماده 55 قانون این اختیار را داریم تا نسبت به محل جمع آوری و نگهداری ضایعات جمع کن ها و صدور اخطار و یا پلمپ محل اقدام کنیم اما فعالان این عرصه به بهانه شرایط اقتصادی و رکود بازار، حتی اخطارهای صادر شده از سوی شهرداری را نیز نادیده گرفته و تمکین نکردند.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تاکید بر اینکه درصدد حل مشکلات این قشر هستیم، گفت: چند روز قبل نشستی داخلی را برگزار کردیم و مقرر شد مشکلات آنها بررسی شود.
وی افزود: امروز نیز نشستی در محل مدیریت پسماند با حضور نمایندگان ضایعات جمع کن های همدان برگزار می شود تا به جمع بندی لازم نسبت به نحوه فعالیت آنها برسیم.
به گزارش ایرنا، روز گذشته حدود 60 تن از ضایعات جمع کن های همدان، در اعتراض به واگذاری فرایند جمع آوری ضایعات خشک سطل های زباله شهری به بخش خصوصی با حضور در مقابل استانداری همدان خواستار پیگیری مطالباتشان شدند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.