علیرضا جمیع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت مشاهده مواردی از این عامل در آزمایش‌های انجام شده به سرعت برخورد لازم صورت گرفته و وضعیت بحرانی اعلام می‌گردد.

وی شمار واحدهای تولید شیر در این استان را بیش از ۵۰ واحد تولیدی عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون استانداردهای لازم برای بررسی عامل افلاتوکسین در صنایع غذایی ایران نسبت به سایر کشورها بسیار سختگیرانه‌تراست و بررسی این روند توسط سه نهاد دامپزشکی، استاندارد و دانشگاه‌های علم پزشکی انجام می‌شود.

وی گفت: در زمان تولید یا واردات مواد اولیه از جمله بذر، ذرت، شیر و گوشت در مبادی ورودی استان و دامداری‌ها و مزارع، اداره کل دامپزشکی استان نظارت‌های این بخش را انجام می‌دهد و در بخش تولید و عرضه نیز اداره کل استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی که زیرمجموعه معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است نظارت در زمینه افلاتوکسین را ادامه می‌دهند.

جمیع افزود: سابقه بررسی افلاتوکسین متناسب با استاندارد ملی در محصولات غذایی مختلف، متفاوت است اما بررسی این عامل در شیر از حدود سال ۱۳۷۲ در استان اجرا می‌شود.

هم‌اکنون هزار و ۹۳۵ واحد صنعتی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند که نیمی از این واحدها در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند.       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.