حسین گیلاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نیاز فوری مردم سیل‌زده به تامین نیازهای اولیه از جمله مواد خوراکی، کالاهای بهداشتی و اقلام امدادی بخشی از کمک‌های نقدی و نیز مجموع کمکهای غیر نقدی به این امر اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸ میلیارد ریال از این میزان توسط ۲۶۶ مرکز نیکوکاری زیر پوشش کمیته امداد استان خراسان رضوی جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده با توجه به نیاز بعدی مردم سیل‌زده به مسکن، بخش قابل توجهی از کمکهای نقدی و مردمی به سمت هزینه در این حوزه خواهد رفت.

گیلاسی در خصوص چند و چون این برنامه افزود: هنوز توافقی در زمینه تعمیر و ساخت مسکن برای مناطق سیل‌زده انجام نشده است و علت آن هم اولویت امدادرسانی و تامین نیازهای اولیه است.

وی با توجه به آسیب و خسارت وارده آمده به خانواده‌های مددجوی زیر پوشش کمیته امداد در مناطق آسیب‌دیده از خیرین و نیکوکاران درخواست کرد با توجه به ضرورت حمایت از این مددجویان، نظر و توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با هدف دسترسی سریع مردم آسیب دیده به کمکهای مردمی خراسان رضوی هر شهرستان استان متولی کمک به یک بخش و منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان شده است.

باران سیل‌آسا که از ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرقی ایران آغاز شد سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار خراسان رضوی که از حدود دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.