مجتبی احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک نشان از نوعدوستی و نیکوکاری مردم استان و تلاش آنان برای کمک به مردم سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی ادامه داد: کمک‌های مردم این استان در این ارتباط ادامه داشته و در حال افزایش است.

پنجشنبه هفته گذشته نیز ۱۵ گروه امدادی شامل ۷۲ نفر با ۲۱ دستگاه خودرو امدادی و محموله شامل هزار و ۹۷۵ شعله والر به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شد.

همچنین یک دستگاه کامیون حامل هزار و ۷۶۰ بسته غذایی ۷۲‌ ساعته به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال به مناطق حادثه‌ دیده در جنوب شرق کشور ارسال شد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرقی کشور که از پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیل در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارندگی در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیل به صورت کلی و جزئی تخریب شده است.

با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم این منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.