دکتر اسماعیل خیامی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این دریافت مجوز از سوی بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود پذیرنده گردشگر سلامت الزامی بود که با تدوین شیوه‌نامه مزبور از این پس پذیرش بیمار خارجی در مطب پزشکان نیز منوط به مجوز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ بیمارستان و سه کلینیک و مرکز جراحی محدود مجوز گردشگری سلامت در مشهد دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوه‌نامه نحوه صدور مجوز گردشگری سلامت با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد در راستای ساماندهی گردشگری سلامت در استان خراسان رضوی به ویژه در شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری سلامت کشور تدوین شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

خیامی افزود: پزشکان و پیراپزشکانی که قصد دارند در مطبها و یا دفاتر کار خود پذیرای بیماران خارجی گردشگر سلامت باشند بایستی با مراجعه به سازمان نظام پزشکی درخواست مجوز کنند و بر اساس فرایندی که پیش‌بینی شده مجوز مربوطه را  که مدت اعتبار آن یک سال است را از آن سازمان اخذ کنند.

گردشگری سلامت به گروههای گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می شود. هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.
بر اساس برآوردها سالانه افزون بر ۶۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند و در این میان خراسان رضوی با جاذبه‌ها و ظرفیتهای مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.
سالانه دو میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.