دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از مسوول آموزش بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گزارش داد: در صورت بروز سوختگی ضمن اجتناب از هر گونه خود درمانی و استفاده از سیب زمینی، خمیردندان، آرد یا موارد دیگر باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه شود.

دکتر سید حسن طاوسی افزود: ۸۰ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری است و آموزش‌های پیشگیری از آتش سوزی و حوادث سوختگی باید از سنین کودکی نهادینه شود.

وی ادامه داد: تعداد سوختگی در ایران زیاد است و بر اساس آمارهای ارائه شده  سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در کشور به سوختگی مبتلا می‌شوند که این تعداد هشت برابر میانگین جهانی است.

وی گفت: بین پنج تا ۱۰ درصد افراد دچار سوختگی نیاز به بستری پیدا می‌کنند و این در حالی است که هزینه‌های درمان این بیماران زیاد است و بیشتر افرادی که دچار این عارضه می‌شوند از اقشار کم درآمد جامعه هستند و نیاز به کمک‌های حمایتی برای ادامه روند درمان دارند.

متخصص جراحی سوختگی و پلاستیک و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) تنها مرکز درمان تخصصی سوختگی در شمال شرق کشور به شمار می‌رود  که علاوه بر سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، بیماران استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و مازندران و کشورهای عراق و افغانستان را نیز پوشش می‌دهد.

وی از افزایش موفقیت‌های درمان‌های سوختگی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: طی یک دهه گذشته از تکنیک‌های جدید درمان سوختگی در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) استفاده می‌شود که این امر نقش موثر در ارتقای سطح خدمات به بیماران داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.