مدیر مرکز رشد، توسعه و انتقال فناوری دانشگاه حکیم سبزواری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این واحدها در زمینه ساخت تجهیزات دندانپزشکی و توانبخشی ایرانی، تولید ژئوپارک کارآفرین و فناورانه و ساخت گلخانه مدرن هوشمند نسل چهارم فعالیت می کنند.
دکتر ریحانه صباغ زاده افزود: همچنین تهیه فتوکاتالیست مبتنی بر اکسید تنگستن برای تبدیل گاز نیتروژن به آمونیاک، تولید کود سولفات آمونیوم، تولید سم ارگانیک از پسماندهای زعفران و نانو ذرات سبز و  تولید و ساخت دستگاه جوجه کشی از دیگر ایده های واحدهای جدید فناور دانشگاه حکیم سبزواری است.
وی اضافه کرد: هم اینک ۳۶ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که برخی از این واحدها به مرحله تولید انبوه محصول رسیده اند.
مدیر مرکز رشد، توسعه و انتقال فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده است و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.
صباغ زاده افزود: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم کرده و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی شرایط تجاری سازی طرحها را هموار می سازد.
مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و تاکنون اساسنامه، برنامه کاری پنج ساله، ساختار و آیین نامه ها و شورای مرکزی این مرکز به تصویب رسیده است.
دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.