علی رسولیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هزار و ۴۰ میلیارد ریال معادل ۱۵ درصد از کل مبلغ خرید حمایتی زعفران در استان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت از کشاورزان و جلب اعتماد آنان پیگیری‌های لازم از وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رییس جمهوری برای مساعدت در پرداخت هرچه سریعتر باقی مبالغ به کشاورزان استان انجام شده و امیدواریم طی روزهای آینده شاهد اخبار خوبی در این زمینه باشیم.

وی گفت: تا پایان آذر ماه امسال طی حدود ۲ ماه اجرای طرح خرید حمایتی زعفران از کشاورزان نزدیک به ۷۱ تن از این محصول توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده است.

امسال ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌های زعفران‌خیز خراسان رضوی فعال بودند و خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع کیفیت محصول شامل زعفران نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی انجام شد.

بر این اساس هر کیلو گرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد.

امسال ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت و میزان محصول برداشت شده از این سطح هنوز جمع‌بندی نشده است.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار و محصول برداشت شده از آن ۲۹۸ تن بود.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.