مسوول کمیته استعدادیابی هیات اسکی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پس از انتشار فراخوان برای حضور دوستداران ورزش اسکی در رده سنی نونهال و نوجوان، امروز جمعه ۱۶۰ نفر به همراه خانواده خود بصورت رایگان از سوی هیات اسکی خراسان رضوی جهت شرکت در این جشنواره به پیست اسکی شیرباد در ۷۰ کیلومتری مشهد منتقل شدند.

امیر پوستین چیان افزود: این کودکان در رده های سنی زیر شش،  هشت، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال در این گردهمایی حاضر شدند و پس از انجام معارفه، از سوی کارشناسان مورد بررسی‌های استعدادیابی قرار گرفتند.

وی گفت: هفته آینده نیز هیات اسکی استان جلسه دیگری برای بررسی آمادگی جسمانی و آزمونهای روانشناسی منتخبان برگزار خواهد کرد تا در نهایت تیمهای پایه استان را انتخاب کنند.

پوستین چیان اضافه کرد: مشکل اصلی اسکی استان جاده دسترسی به پیست اسکی شیرباد است.

وی افزود: ۳۵ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر فاصله مشهد تا پیست اسکی در ارتفاعات بینالود وضعیت مناسبی دارد اما ۱۸ کیلومتر از نیمه باقی مانده این مسیر خاکی است که چند کیلومتر منتهی به پیست و یا همان جاده اختصاصی اصلا وضعیت مناسبی ندارد و معمولا موجب ایجاد حادثه رانندگی می شود.

او از عدم تامین امکانات لازم برای این ورزش پر هزینه نیز انتقاد کرد و گفت:  بالاخره توانستیم پس از ۱۰ سال به کمک پنج جفت چوب اسکی که از سوی هیات و فدراسیون اسکی تامین شده بود حداقل امکانات را فراهم نموده و با تامین بقیه امکانات توسط اعضا این هیات ورزشی زمینه انجام ورزش اسکی و جشنواره یاد شده را فراهم کنیم.

افزون بر ۵۰۰ اسکی باز فعال و حرفه ای در خراسان رضوی هرساله با فرارسیدن فصل زمستان به پیست اسکی شیرباد در محدوده قله‌ای به همین نام در رشته کوه بینالود رفته و به اسکی می پردازند.

شیرباد مرتفع ترین قله رشته ‌کوه بینالود و بلندترین نقطه استان مشهور به 'بام خراسان' است. این قله سه هزار و ۳۰۰ متری در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. رشته کوه ۱۴۰ کیلومتری بینالود در امتداد رشته کوه البرز و شرقی ترین ارتفاعات مهم آن محسوب می شود. این سلسله بین دو دشت نیشابور و مشهد قرار دارد.  
شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور زمستان پارسال حدود پنج ماه برف داشت و برای اسکی حرفه ای قابل استفاده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.