مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ملی با شعار "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" با مشارکت شهروندان در مشهد و ۲۳ شهرستان دیگر این استان اجرا می‌شود.

علیرضا صحرایی به غرس ۱۴ میلیون اصله نهال در چارچوب اجرای "طرح ملی نهضت سبز" در سطح کشور اشاره و بیان کرد: ۹۵۰ هزار اصله درخت از این تعداد در خراسان رضوی کاشته خواهد شد. 

وی افزود: سه هزار و ۵۰ هکتار عرصه‌ بیابانی و مرتعی خراسان رضوی و  ۸۰۰ هکتار عرصه‌ جنگلی در مشهد زیرپوشش طرح ملی نهضت سبز قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس ۹۵۰ هزار اصله درخت از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ درخت تولیدی در این استان به اجرای طرح ملی نهضت سبز اختصاص یافته است.

وی گفت: درختان جنگلی مثمر و غیرمثمر شامل گونه‌هایی همچون توت خوراکی، سنجد، ارس، زرشک، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، کاج، سرو، بادام، پسته و ارغوان در چارچوب اجرای این طرح ملی در سطح ۸۰۰ هکتار زمینهای جنگلی ارتفاعات جنوبی، پارک آبخیز و کمربند سبز مشهد کاشته می‌شود.

صحرایی افزود: همچنین در ۳۰ هزار و ۵۰ هکتار عرصه بیابانی و مرتعی خراسان رضوی درختچه‌های خشکی‌پسند همچون تاغ و عجوه و غرس خواهد شد.

هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
حفاظت و صیانت یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی خراسان رضوی با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره‌بردار در قالب با مشارکت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.