مجتبی خلوصی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دو فرد خیر و نیکوکار  مبلغ مورد نیاز  برای خرید این دستگاه را پرداخت کرده اند گفت: این دستگاه برای اندازه گیری گازهای خونی شامل دی اکسید کربن، اکسیژن، بی کربنات و پی. اچ استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به فعالیت بخش های داخلی، اطفال و اورژانس در بیمارستان امام رضا (ع) مه‌ولات و کمبود دستگاه اندازه گیری گازهای خونی در آزمایشگاه این مرکز درمانی، خرید این دستگاه در ارتقای خدمات رسانی مطلوبتر به بیماران بسیار موثر است.

او با بیان اینکه اندازه گیری گازهای خونی برای ارزیابی عملکرد ریه بیمار و تعادل اسید و باز انجام می‌شود ادامه داد: این تست، هنگامی که نشانه‌های بیماری تنفسی مانند تنگی نفس یا کوتاهی تنفس در یک فرد تشدید می‌شود و نیز در شرایطی مانند آسم یا بیماری انسداد ریوی مزمن انجام می‌شود.

مه‌ ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را به مردم ارایه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌کند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری مه ولات در ۲۱۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد و ۵۵ کیلومتری جنوب غرب شهرستان تربت حیدریه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.