دکتر اصغر جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: فرد جان باخته یک خانم حدود 55 ساله و افراد دچار گاز گرفتگی را یک نوزاد 2 ماهه، 2 کودک سه و هفت ساله و هفت زن دیگر تشکیل می دهد.
وی، سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند را از علائم مسمومیت گاز گرفتگی ذکر کرد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس توصیه می شود برای پیشگیری از گاز گرفتگی، مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند.
جعفری تاکید کرد: سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست است، زیرا شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد نامناسب است و بر این اساس باید دودکش باید به شکل H باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: در صورت مشاهده فر مسموم شده، در و پنجره هارو باز کرده، بیمار به هوای آزاد منتقل شود و از طرفیلباس‌های تنگ و یقه پیراهن بیمار رو آزاد کنند.
وی اضافه کرد: موارد خوراکی و آشامیدنی به فرد دچار گاز گرفتگی داده نشود و سپس با حفظ خونسردی با اورژانس تماس بگیرند و علت حادثه، تعداد مصدومین و آدرس دقیق رو به کارشناس مرکز پیام اورژانس اعلام کنند.
جعفری خاطر نشان کرد: بر این اساس به توصیه های کارشناسان اورژانس تا زمان رسیدن آمبولانس به دقت عمل کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون با اجرای طرح سلامت نوروزی فوریت های پزشکی استان زنجان 54 پایگاه شهری و جاده ای و یک اورژانس هوایی به سانحه دیدگان احتمالی امداد رسانی می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.