عبدالحمید علیزاده روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری رسمی از دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تکلیفی در برنامه ششم توسعه مشخص شده که آمار دانشجویان خارجی به  ۱.۸ درصد جمعیت دانشجویی کشور افزایش یابد.

وی اضافه کرد: هم اینک طبق برنامه ششم در حال حرکت هستیم به طوری که در انتهای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ یک درصد جمعیت دانشجویی، دانشجویان خارجی بوده اند که از مسیرهای کنکور سراسری، غیربورسیه شهریه پرداز و بورسیه وارد دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که عزم ملی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی شکل گرفته است گفت: با ارتقا و حفظ کیفیت آموزشی بسترهای لازم برای پذیرش و تربیت دانشجویان خارجی فراهم شده است.

علیزاده افزود: از مجموع ۴۰ هزار دانشجوی خارجی کشور ۲۹ هزار دانشجو در دانشگاههای زیر پوشش وزارت علوم و بقیه دانشجویان در دانشگاههای آزاد اسلامی و دانشگاههای زیر پوشش وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در راستای تمرکززدایی در وزارت علوم برای ارائه خدمات مناسب در محل به دانشجویان خارجی دفاتر کنسولی در ۱۵ استان کشور دایر شده است که در  قالب  دفاتر استانی و دانشگاهی فعالیت می کنند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز سی و یکمین دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید تا منشا خدمات آسان، سریع و مطلوب در پذیرش دانشجویان خارجی شود.

علیزاده افزود: نگاه ویژه ای در مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه جذب و پذیرش دانشجویان خارجی شکل گرفته و چشم انداز مطلوبی برای افزایش دانشجویان خارجی در این دانشگاه ترسیم شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجو از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای عربی منطقه دارد.

او با اشاره به تحصیل ۲۷۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با  راه اندازی دفتر امور کنسولی و ایجاد زیرساخت لازم و خدمات رفاهی و آموزشی چشم انداز ما پذیرش ۸۰۰ دانشجوی خارجی طی سالهای آینده در این دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.