حجت‌الاسلام محمد کاظم راشد یزدی دوشنبه شب در اجتماع دانشگاهیان مشهد در دانشگاه فردوسی افزود: اکنون جهان به بلوغی رسیده است که بیش از ۱۵۰ کشور حرکت نابخردانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم می‌کنند و می‌توان استنباط کرد که جهان در حال آماده شدن برای پذیرش حکومت عدل الهی به رهبری حضرت ولی عصر (عج) است.
وی ادامه داد: حقوق بشر در روی زمین نابود شده است و افرادی مدعی حکومت بر جهان هستند که مجنون وار دستور به کشتن می‌دهند.
وی گفت: سردار قاسم سلیمانی به دلیل اینکه از مردم، با مردم و برای مردم بود در قلوب مردم کشور و حتی دیگر کشورهای اسلامی جای گرفت.
رییس نهاد ولی فقیه در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: افتخار می‌کنیم در عصری زندگی می‌کنیم که انسان‌های بزرگی همچون سردار سلیمانی تاریخ را در این منطقه رقم زده‌اند.
حجتالاسلام سید مهدی حسینی مطلق افزود: دشمن فکر نمی‌کرد با شهادت این سردار رشید اسلام چنین بزرگداشتی در ایران و دیگر کشورهای جهان برای او و همرزمانش شکل بگیرد و این به خاطر اخلاص شهید سلیمانی بود که مراسم تشییع پیکر او در طول تاریخ و پس از رحلت امام خمینی (ره) بی‌سابقه بود.  
رایزن سابق فرهنگی ایران در کشور افغانستان نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: این سردار شهید در طول سال‌های فعالیت خود توانست کادر ارزشمندی را برای جبهه مقاومت تربیت کند و اکنون جریان مقاومت می‌تواند روی پای خود بایستد و سیاستگذاری کند.
ناصر جهانشاهی افزود: به واسطه فعالیت‌های این سردار شهید، مقاومت در سطح معادلات راهبردی حضور پیدا کرده و در جنگ ۳۳ روزه نیروهای مقاومت ناوچه‌های اصلی رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرد.
این همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: یکی از کارهای این شهید در کشور افغانستان کمک به زیرساخت‌های این کشور بود و یکی از مجهزترین بیمارستان‌ها در یکی از محروم ترین مناطق افغانستان با کمک‌های او در حال ساخت است.  
وی گفت: سردار شهید سلیمانی تنها مدیری بود که در زمان سیل در کشور پاکستان تلاش کرد تا کمک‌های مردمی ایرانیان به دست مردم این کشور برسد.
در این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و بیانیه دانشجویان خارجی این دانشگاه در محکومیت به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان محور مقاومت قرائت شد.
همچنین تعدادی از دانشجویان این دانشگاه با امضای طوماری بر ادامه راه شهدای محور مقاومت تاکید کردند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.   
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.