علیرضا رزم‌حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید سلیمانی یک مجاهد عارف بود و نمی‌توان ایشان را فقط به عنوان یک شخصیت نظامی تصور کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته این سردار شهید ادامه داد: وی در عین صلابت، شجاعت و رشادت، بسیار مهربان بود و با رزمندگان، همرزمان و خانواده معظم شهدا ارتباط عاطفی بسیار برقرار می‌کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: ۲ سال پیش که به واسطه حضور داعش در منطقه، درگیری‌ها تشدید شده بود از شهید سلیمانی پرسیدم خداوند این صبر و شکیبایی را چگونه به شما عطا کرده است؟ وی در پاسخ گفت ۱۵۰ مادر شهید در کرمان من را با اسم دعا می‌کنند و به همین دلیل است که خداوند این صبر و تحمل را به من عنایت فرموده‌ است.
رزم‌حسینی افزود: شهید سلیمانی مدت ۴۰ سال پوتین‌های نظامی خود را از پا بیرون نیاورد و حتی بعد از پایان حماسه دفاع مقدس نیز جنگ و مجاهدت برای ایشان همچنان ادامه داشت.
وی با بیان اینکه خلوص نیت از نکات بارز شخصیتی شهید سلیمانی بود ادامه داد: اگر مردم ایران اینگونه عاشقانه به این سردار عشق می‌ورزند و از همه طبقات جامعه او را دوست دارند، به دلیل خلوص نیت این شهید است.
استاندار خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی صادقانه کار می‌کرد، راستگو بود و اهل تظاهر، ریا و تبلیغ نبود، از تبلیغات پرهیز می‌کرد، یک فرمانده جلودار در میدان بود و عقب نمی‌ایستاد، این موضوع در مستندهایی که از این سردار در جبهه مقاومت و دوران دفاع مقدس وجود دارد نیز قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه معرفت و جوانمردی خاصی در شخصیت این شهید والامقام وجود داشت افزود: حاج قاسم سلیمانی معتقد بود آبرویش متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است لذا برای آن بزرگواران از آبروی خود می‌گذشت.
این همرزم شهید سلیمانی اظهار داشت: هفته گذشته قبل از اینکه حاج قاسم سلیمانی عازم سفر شود در تماسی تلفنی به بنده گفت به زودی برای زیارت بارگاه مطهر رضوی به مشهد مقدس خواهم آمد و این هفته به قولش عمل کرد اما پیکر مبارکش به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آمد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی "شهادت" و پیوستن به شهدای عاشورا و همرزمانش را باور داشت گفت: اگر تاریخ ایران را ورق بزنیم شخصیتی مثل ایشان پیدا نمی‌کنیم.
رزم‌حسینی افزود: شهید سلیمانی مجاهد، مبارز و یک سیاستمدار عاقل، با متانت و با انصاف بود و در مقاطعی که برخی مصلحت اندیشی و محافظه‌کاری می‌کردند، ایشان هرچه داشت برای خدا تقدیم‌ می‌کرد.
وی ادامه داد: با اینکه سردار شهید سلیمانی اهل کرمان بود اما مردم سراسر ایران و کشورهای منطقه و جهان به ایشان احترام می‌گذارند.
استاندار خراسان رضوی با تسلیت مجدد به خانواده معزز سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: همسر بزرگوار شهید سلیمانی در طول دوران زندگی و مجاهدت شهید، با ایشان همراهی بسیار خوبی داشت و حاصل عمر با برکت ایشان هم فرزندان صالح و انقلابی است.
وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد و نیروهای ایشان عاشق او بودند افزود: این شهید والامقام تنها یک فرمانده نظامی نبود و به همین دلیل همه ایشان را دوست داشتند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.