محمد قربانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با پیشنهاد کارکنان معاونت فرهنگی دانشجویی و موافقت رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم، خوابگاه پسران این دانشگاه به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت جهانی داشت و حماسه و ایثارگری‌های این شهید گرانقدر در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست افزود: با شهادت سردار سلیمانی علاوه بر تقویت روحیه استکبار ستیزی، اتحاد مردم ایران اسلامی در مبارزه با استکبار و حفاظت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بیشتر شد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره برای نسل جوان و انقلابی، ضرورتی انکار ناپذیر است چرا که امنیت کشور را مدیون خون شهدا هستیم و دانشجویان بیدار باید با بصیرت سیاسی، ادامه دهنده راه شهدا باشند و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت و توانایی خود استفاده کنند.

خوابگاه پسران دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیربنای یکهزار و ۲۵۰ مترمربع دارای ۱۵۶ دانشجو است. این دانشگاه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.