مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم گفت: بهره‌برداری از مخزن ۶۰ هزار متر مکعبی آب و حفاری، لوله‌گذاری، تجهیز و احداث ابنیه ۳۰ حلقه چاه از پروژه‌هایی است که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حسین اسماعیلیان افزود: اجرای پروژه نبی اکرم (ص)، پهنه‌های B و C و خطوط جمع‌آوری چاه‌ها به طول ۱۰ کیلومتر و اصلاح و توسعه شبکه آب شرب مشهد به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز بهره‌برداری شد.
وی ادامه داد: همچنین امروز بخشی از شبکه فاضلاب مشهد به طول ۴۸ کیلومتر وارد مدار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از حدود یک و نیم ماه قبل برنامه سازگاری با کم آبی در استان در کارگروه مربوطه با مشارکت تمام ارکان به تصویب رسید.
وی ایجاد توازن بین مصارف و منابع آب را از اهدف این طرح ذکر کرد و افزود: در شهر مشهد با سه میلیون و ۲۰ هزار نفر جمعیت با مشکل تامین آب مواجه هستیم و مشهد در معرض تنش آبی قرار گرفته است.
اسماعیلیان افزود: در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده جمعیت مشهد به سه میلیون و ۶۶۸ هزار نفر برسد و نیاز آبی این جمعیت نیز ۳۱۷ میلیون متر مربع است که در طرح سازگاری با کم‌آبی مقرر شده تا سال ۱۴۰۴ میزان آب مورد نیاز مشهد حدود ۱۷ درصد کاهش یابد.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلف در دستور کار است و باید تلاش کنیم با حفظ توسعه پایدار ، ظرفیت منابع آب شرب را به ۲۶۵ میلیون متر مکعب برسانیم.
وی گفت: هم اینک ۴۵۰ حلقه چاه با دبی ۷۵۰۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب مشهد در مدار است ولی حداکثر ظرفیت بهره‌برداری از این چاه‌ها ۵۶۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: برای افزایش ظرفیت آبدهی این چاه‌ها پروژه اجرای خطوط جمع آوری چاه‌ها با عنوان پروژه نبی اکرم (ص) از سه سال قبل در دست اجراست و با بهره‌برداری کامل از این پروژه آب چاه‌ها از طریق خطوط انتقال به مخازن منتقل و سپس توزیع می‌شود که با این اقدام ظرفیت چاه‌ها به بیش از هفت هزار لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.
اسماعیلیان ادامه داد: همچنین هوشمندسازی شبکه آبرسانی مشهد با استفاده از توان شرکت‌های بومی استان در دست انجام است و مدل هیدورلیکی شبکه آب مشهد آماده شده‌ است.
وی گفت: مدیریت مصرف و نصب لوازم کاهنده مصرف نیز با جدیت دنبال می‌شود.
وی افزود: به رغم مشکلات اقتصادی در حال حاضر ۸۴ پروژه فعال در نقاط مختلف مشهد در دست اجراست و محدودیت اقتصادی منجر به توقف پروژه‌ها نشده‌ است.
۷۰ درصد گستره کلانشهر مشهد زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و با اجرای ۹۰۰ کیلومتر دیگر از این شبکه نیاز فعلی مشهد به طور کامل برطرف می‌شود.
۱۰۰ درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد زیرپوشش شبکه آب رسانی و ۷۰ درصد زیر پوشش خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.