به گزارش ایرنا طرح بانوی آب از سال ۹۷ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته که در قالب آن بانوان موارد لازم برای مدیریت مصرف آب را آموزش می بینند. 
این طرح که پیش از این در سه استان دیگر کشور رونمایی شده است، آشنایی با منابع آب منطقه، کیفیت آب، روش مدیریت مصرف آب و قبض خوانی را به بانوان آموزش می دهد.
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی در حاشیه رونمایی از این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و استفاده از روشهای مناسب کاهش مصرف سرانه آب، جلب مشارکت همگانی و تشویق مردم به استفاده بهینه آب و نیز ایجاد پل ارتباطی موثر و مستمر با مردم و تشویق شهروندان به استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب اجرایی می شود.
غلامحسین ساقی افزود: با توجه به اینکه تامین، انتقال، تصفیه و توزیع آب فرآیندی طولانی و پیچیده است و در کنار آن محدودیت منابع آبی در کشور به ویژه در کلانشهرها، ضرورت مصرف بهینه آب شرب بیش از پیش ضروری است.

وی اظهار داشت: در این راستا بر آن شدیم تا در خصوص انتقال مفاهیم و هشدارهای مصرف آب طرحی را آماده کنیم که بدون شک نقش بانوان در ارتقای فرهنگ مصرف بهینه غیر قابل انکار است.
وی با اشاره اینکه لزوم آموزش در مجتمع های مسکونی برای بانوان بیش از پیش احساس می شود ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد مصرف بهینه و مدیریت صحیح آب شرب در کشور و استان باشیم. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ارائه آموزش هایی با موضوع آب و خانواده و ارائه الگوهای مصرف مناسب در آشپزخانه، آب و آموزه های دینی، کنتورخوانی و ارائه با موضوع سرویسهای بهداشتی و نظافت، ارائه الگوهای تاثیرپذیری مادر و کودک در مصارف بهینه و تکرار کنتورخوانی، اقتصاد و توسعه پایدار و تاثیر بازچرخانی آب و همچنین استفاده بهینه از آب خاکستری و ارائه مفاهیم آب مجازی، قانون و حقوق شهروندی و پروسه تامین آب شرب از مبداء تا سرشیر آب را از برنامه های این طرح برشمرد.

ساقی گفت: ارائه و جمع بندی کلی مفاهیم ارائه شده و ارائه کتابچه های آموزشی و برگزاری برنامه اختتامیه و معرفی و تقدیر از منتخبان شامل خانوارهای کم مصرف و خانواده هایی که بیشترین مشارکت را داشته اند و نیز خانواده هایی که مدیریت مصرف در هفته های پایانی نسبت به هفته های اول را داشته اند از برنامه های تکمیلی این طرح است.
 ۷۱۸۵/ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.