مدیر آب و فاضلاب روستایی سبزوار روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از نیمی  از شبکه هزار و ۴۷۰ کیلومتری توزیع و انتقال آب روستاهای شهرستان سبزوار قدمت بیش از ۳۰ سال دارد و فرسوده  است.
عباس واهبی افزود: برای بازسازی و تعویض شبکه آب روستایی سبزوار سالانه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز  است تا این میزان شبکه فرسوده طی مدت ۱۰ سال نوسازی شود.  
وی اضافه کرد: فرسودگی شبکه لوله کشی، تامین آب مشترکان روستایی سبزوار را در اوج مصرف با مشکل رو به رو کرده چنانکه ۵۸ روستای سبزوار در دو ماه نخست تابستان امسال دچار مشکل کم آبی بودند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: ۱۱۹ روستا از مجموع ۱۵۸ روستای شهرستان سبزوار هم اینک زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و به ۳۹ روستای دیگر با تانکر آب رسانی می شود.
واهبی افزود: این شرکت برای تصفیه و انتقال آب روستائیان شهرستان سبزوار ۱۵۵ مخزن با حجم ۱۷ هزار و ۵۷۰ مترمکعب، ۴۱ ایستگاه پمپاژ و ۳۸ تاسیسات کلرزنی را مدیریت می کند.  
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است و  ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.