دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخبار و موارد مطرح شده در فضای مجازی از قبیل مرگ کودک به دلیل کیک آلوده در برخی شهرستان‌های این استان و وجود قرص در این کیک‌ها مورد تایید نیست.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک وجود قرص در کیک، مراتب را از طریق تلفن ۱۹۰ مرکز پاسخگویی وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کنند تا کارشناسان و بازرسان بهداشتی به محل اعزام شوند.
اواخر هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی در این استان منتشر شد و نگرانی‌هایی را دامن زد. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: موضوع جاسازی قرص در کیک‌ها امنیتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی انجام شده است.
سعید نمکی گفت: جاسازی قرص در کیک‌ها خارج از چرخه تولید و توزیع رسمی انجام شده و همکاران ما در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری موضوع هستند.
وزیر بهداشت افزود: هیچ مورد مسمومیت ناشی از مصرف این کیک‌ها تاکنون نداشته‌ایم و به زودی جزییات بیشتری در این خصوص به مردم اعلام می‌شود.
به گزارش مسوولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تایید کند، این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند، وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشور و بازارهای صادراتی آن است. 
محمد حسین عزیزی مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی وزارت بهداشت نیز در این باره گفت: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و به احتمال زیاد اقدامی برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.