معاون خدمات شهری شهرداری مشهد روز چهارشنبه در این مراسم گفت: ۱۱۲ دستگاه برف‌روب سنگین برای معابر اصلی، ۱۱۵ دستگاه برف‌روب نیمه‌سنگین و سبک جهت برف‌روبی معابرفرعی، ۳۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و همچنین ۳۱دستگاه ادوات و ماشین‌آلات بارگیری نمک شامل لودر و مینی لودر از امروز برای عملیات زمستانی در سطح این کلانشهر فعال شده‌اند. 
مهدی یعقوبی افزود: در همین راستا افزون بر پنج هزار نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری و هزار و ۱۵۰ نفر در حوزه فضای سبز کلانشهر مشهد از سوی شهرداری با توجه به سطح و میزان بارش در شهر بکارگیری می‌شوند.  
وی ادامه داد: ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات نمک‌پاشی دستی و بارگیری برف نیز در سطح شهر مشهد  آماده فعالیت است و در بخش فضای سبز نیز ۱۲۵ دستگاه نیسان، ۱۷۰ دستگاه اره موتوری، ۱۳۳ دستگاه اره تلسکوپی و هزار و ۷۴۸ پارو آماده بکارگیری شده است.
معاون شهردار مشهد گفت: هم‌اینک ۱۱هزار تن نمک در انبارهای مناطق شهرداری این شهر ذخیره شده‌ تا در مواقع نیاز برای یخ‌زدایی از سطح معابر و خیابانهای مشهد از آن استفاده شود.

وی افزود: افزون بر ۶۰۰ هزار متر طول کانال سرپوشیده جمع‌آوری آبهای سطحی شهر مشهد هم بازبینی شده است. ۲۰۰ هزار متر از این کانالها نیازمند لایروبی بود لذا عملیات لایروبی آنها با صرف ۳۰ میلیارد ریال صورت گرفت.  

یعقوبی همچنین به تدوین عملیاتی چگونگی مقابله با مشکلات ناشی از بارندگی در شهر اشاره و بیان کرد: دستورالعمل مقابله با مشکلات ناشی از بارش باران امسال توسط شهرداری مشهد مکتوب شد.

وی گفت: در این چارچوب وظایف مناطق شهرداری در سطوح اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی در خصوص نحوه عملکرد و بکارگیری ادوات از جمله تانکر جمع‌آوری آبهای سطحی، موتورپمپ، کیسه شن و نیروی کارگری بطور عملیاتی تشریح شده‌ است.

کلانشهر ۳۲۸ کیلومتر مربعی مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که به تفکیک شامل این موارد است: ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی. همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارد.

همچنین کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر، هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.