این استاد حوزه علمیه مشهد چهارشنبه شب در دیدار جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه فردوسی به مناسبت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: گفتار و منش اساتید و حوزویان باید بر اساس آموزه‌های اسلامی باشد.
وی افزود: دانشگاهیان باید در اداره امور کشور تمام اهتمام خود را به کاربندند زیرا دانشگاه نقش مهمی در اداره امور کشور دارد.
آیت‌الله اشرفی شاهرودی ادامه داد: ایران منابع بسیار دارد و صنعت ما باید به وسیله دانشجویان در خدمت مردم باشد، دانشگاه نباید در درس تئوری خلاصه شود بلکه باید در عمل به سوی تعالی و پیشرفت کشور گام بردارد.
وی با تاکید بر استفاده از علم روز در دانشگاه‌ها گفت: همچنین نباید دین را ضد ترقی و موجب عقب افتادگی بدانیم، این تفکر غربی است که به دنبال ضربه زدن به اسلام می‌باشد.


این استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به عدم غفلت از کتاب نهج البلاغه افزود: اساتید دانشگاه با انس گرفتن با این کتاب می‌توانند در تربیت دانشجویان خود نقش مهمی ایفا کنند و آموزش باید بر اساس علوم اسلامی تدوین گردد.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این دیدار گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید با تمام توان به کمک اقشار آسیب پذیر بروند و مشکلات آنان را تا حد امکان رفع کنند.
حجت الاسلام دکتر سید مهدی حسینی مطلق با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب افزود: بستر سازی برای ازدواج آسان و پایدار برای دانشجویان یکی از برنامه های اساسی است که در این زمینه با حمایت رییس دانشگاه فردوسی مشهد، چهار هزار متر مربع زمین برای ایجاد مسکن دانشجویان متاهل اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: روز وحدت حوزه و دانشگاه در نگاه حداقلی، گرامیداشت یک روز است اما از دیدگاه امام راحل وحدت حوزه و دانشگاه زمانی اتفاق می‌افتد که این وحدت در عمل و رفتار صورت پذیرد.


رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: درطول تاریخ هفتاد ساله این دانشگاه شاهد تعامل بسیار ویژه و خوبی بین حوزه و دانشگاه بوده‌ایم.
دکتر محمد کافی افزود: اساتید و مفاخری همچون مرحوم آشتیانی، شانه چی و واعظ زاده از بزرگان حوزه علمیه بوده‌اند که در دانشگاه فردوسی سال‌ها به تربیت دانشجو پرداختند.  
وی ادامه داد: از افتخارات دانشگاه فردوسی است که دانشجویان خارجی در طول تحصیل خود در این دانشگاه با ارزش‌های اسلامی نیز آشنا می‌شوند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.