قاسمعلی طالبی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سالمندان گناباد افزود: با توجه به اینکه این شهرستان از مناطق دارای جمعیت زیاد سالمند نسبت به میزان متوسط آن است باید از ظرفیت خیران برای کمک و حمایت از سالمندان استفاده کرد. 

وی تدوین برنامه کوتاه مدت و بلند مدت عملیاتی برای جهت دهی خدمات مسوولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای ارایه خدمات به سالمندان و حمایت از این قشر را ضروری دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی عملیاتی برای سال آینده و در افق برنامه پنج ساله سطح کیفی خدمات به سالمندان افزایش یابد.

وی همچنین خواستار تدوین آمار دقیق از جمعیت سالمندان گناباد توسط دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای برنامه‌ریزی بهتر در زمینه خدمات‌رسانی به این قشر شد.

طالبی افزود: باید با اقداماتی نظیر استفاده از تجارب سالمندان به عنوان مشاوران و فرهیختگان بخش‌های گوناگون، احساس تعلق خاطر و عزت نفس را در این قشر افزایش داد.

وی ادامه داد: با عنایت به وضعیت جسمانی سالمندان، فرهنگ سازی و توجه به تغذیه سالم این قشر بسیار مهم است و اقدامات حمایتی در این زمینه ضروری است.

رییس اداره بهزیستی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش جمعیت سالمندان این شهرستان یک دغدغه مهم به شمار می‌رود بطوریکه ۱۲.۳۰ درصد جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهرستان سالمند کشور به شمار می‌رود.

علی آراسته افزود: بر این اساس توجه به مسائل و مشکلات قشر سالمند به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت توجه مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با وجود تعداد زیاد سالمندان در گناباد به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم فقط یک مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان فعال است که عنایت  بیشتر مسوولان نسبت به رفع این مشکل ضروری است.

وی گفت: کاهش مشکلات سالمندان از جمله افراد تحت مراقبت در مراکز نگهداری زیرپوشش بهزیستی با جلب همکاری خیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی مهمترین هدف ماست و با هدف ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی این قشر بنیاد فرزانگان گناباد در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.