محمد زنگنه شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه آمادگی مقابله با گرد و غبار استان خراسان رضوی گفت: شمار این کانون‌ها از ۱۵ کانون در همین تعداد شهرستان طی حدود ۱۰ سال پیش هم اکنون به ۳۰ کانون در ۲۱ شهرستان این استان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: مساحت این کانون‌ها نیز از ۷۶۸ هزار هکتار به یک میلیون و ۲۵۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی گفت: سطح کانونهای بحرانی فرسایش در استان نیز از دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار به سه میلیون و ۷۲۵ هزار هکتار طی یک دهه گذشته افزایش یافته است.

زنگنه با اشاره به اینکه سهم اعتبارات امسال این استان از محل صندوق توسعه ملی ۱۲۷ میلیارد ریال است که با این رقم دو هزار و ۷۵۰ هزار هکتار نهالکاری در استان برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست افزود: همچنین در سه منطقه تحت حفاظت در شهرستانهای سبزوار، بجستان و بردسکن معادل ۵۰۰ هکتار درختکاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هکتار مدیریت روان‌آبها در استان از دیگر برنامه‌های مهم در دستور کار و اجرا به منظور مدیریت و کنترل گرد و غبار است.

از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
از این میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی حفاظت و صیانت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.