علیرضا صحرایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرحهای آبخیزداری شهرستان خوشاب در غرب خراسان رضوی با اجرای عملیات بیابانزدایی با مشارکت مردم و ساکنان محلی اشاره و بیان کرد: این مهم با نهالکاری گونه های مناسب صورت گرفت تا این مناطق به جنگلهای بیابانی تبدیل شوند.
وی افزود: جغرافیای خراسان رضوی 15 کانون فرسایش بادی دارد و بر این اساس یک میلیون و 576 هزار هکتار از عرصه هایی منابع طبیعی استان در معرض فرسایش بادی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: امسال همچنین با جذب 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع استانی 113 طرح‌ آبخیزداری در سطح استان اجرا شده است. طرحهای آبخیزداری راهکار مقابله با کم آبی می باشد که با هدف مهار سیلابها و رسوب ناشی از آن، استحصال آب و تغذیه قناتها انجام می شود.
وی بر اهمیت مشارکت جوامع محلی در اجرای طرحهای آبخیزداری تاکید و بیان کرد: عملیات آبخیزداری سبب مهار روان آبها می شود و حجم آب قنات‌هایی که در مجاورت این طرحها قرار دارند نیز افزایش می یابد.
صحرایی همچنین گفت: امسال با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی 800 هکتار از زمینهای ملی در سطح استان رفع تصرف شد.
هشت میلیون و 200 هزار هکتار از مجموع 11 میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی را عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل می دهد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.