دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در این مراسم گفت: امروز نخستین کانون فراگیر شهرستانی یاریگران زندگی در استان در شهرستان فیروزه آغاز به کار کرد که تداوم این حرکت نیازمند همکاری اثربخش مردم و خیرین جهت ایجاد فضاهای آموزشی و ورزشی برای جوانان است.
محمد حسین صالحی افزود: طرح یاریگران زندگی به مفهوم یاری کردن و یاری رساندن است و در این طرح دانش آموزان به خانواده ‌هایی که به نوعی درگیر اعتیاد هستند کمک می کنند.
وی ادامه داد: هدف از این طرح، کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه و مدارس و افزایش آگاهی دانش‌آموزان است و بهترین شیوه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان، کمک گرفتن از خود آنهاست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: دانش آموزان باید نه گفتن را یاد بگیرند تا در برابر اعتیاد واکسینه شوند و با یک غفلت آینده‌شان نابود نشود.
صالحی افزود: گرایش به مواد مخدر و میزان دسترسی به این مواد دو عامل افزایش اعتیاد است و امروز کشور ما با تقدیم سه هزار و ۸۰۰ شهید بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در دنیا را دارد.
وی اضافه کرد: امروز بیش از ۸۰۰ نوع ماده مخدر در دنیا وجود دارد و اعتیاد با رنگ و لعاب زیباتری به سراغ انسانها می آید مانند ماده مخدر گل که اسم بسیار زیبایی دارد  ولی استفاده از آن شخص را معتاد و به نابودی می‌کشاند.
 



فرماندار فیروزه هم در این‌ مراسم گفت: طبق مطالعات انجام شده زمینه مصرف در میان افرادی که دارای مشکل اقتصادی هستند و همچنین افرادی که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند زیاد است.
ابوالفضل حکیم پور افزود: کسب مهارت های فردی ارتباط باعث افزایش عزت نفس شده و آموزش و پرورش در این حوزه بسیار موثر است زیرا شخصیت افراد در دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در شهرستان فیروزه تمام نگاه‌ها و اقدامات در حوزه پیشگیری است تا افراد درگیر مواد مخدر نشوند و در این راستا از ظرفیت های مردم هم در قالب تشکل های مردمی استفاده می‌شود.
او ادامه داد: در حال حاصر در این حوزه یک سازمان مردم نهاد به ثبت رسیده و و دو سازمان مردم نهاد دیگر نیز در حال شکل‌گیری است و اگر قرار است کاری انجام شود باید با طرح و برنامه باشد زیرا نداشتن طرح، باعث موازی کاری و افزایش هدررفت انرژی می شود.
مرکز شهرستان ۴۲ هزار نفری فیروزه در ۱۵۲ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.