مهدی نایه‌در روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به استناد ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات مجلس و مسوول حسن جریان انتخابات است افزود: برای این منظور وزارت کشور مامورینی برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی و شعب ثبت نام و اخذ رای انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت این دوره انتخابات، وزارت کشور نگاه ویژه به هیات‌های بازرسی دارد به گونه‌ای که امسال این هیات‌ها قبل از هیات‌های اجرایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه احکام هیات بازرسی شهرستان کاشمر در ۳۱ شهریور ماه صادر شده است گفت: دبیرخانه هیات بازرسی نیز در فرمانداری تشکیل شده است.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان کاشمر افزود: از وظایف دیگر هیات بازرسی، کنترل و بازرسی جریان انتخابات و حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع انتخابات توسط عوامل اجرایی در شهرستان است.

وی برگزاری جلسات توجیهی آموزشی برای سربازرسان و بازرسان شعب اخذ رای را از دیگر برنامه‌های این هیات عنوان کرد و گفت: ارزیابی عملکردهای هیات‌های اجرایی و مجریان انتخابات بر اساس موارد ابلاغی، ارزیابی عملکرد بازرسان و اطلاع رسانی به هیات بازرسی استان و هیات مرکزی، پایش و کنترل اخبار و اطلاعات انتخاباتی سطح شهرستان و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله، گزارش تخلفات اشخاص حقیقی و حقوقی و نامزدهای انتخاباتی از عمده وظایف هیات بازرسی شهرستان است.

نایه‌در ادامه داد: شهروندان می‌توانند موارد تخلف در حوزه شهرستان را از طریق تلفن ۵۵۲۳۴۴۱۳ و شماره نمابر  ۵۵۲۳۴۴۰۵ به هیات بازرسی شهرستان اطلاع دهند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.