حامد قربانی روز یکشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد شعب اخذ رای انتخابات در شهرستان گناباد از ۹۱ شعبه در انتخابات قبلی به ۹۵ شعبه در انتخابات سالجاری افزایش می‌یابد و بر این اساس تعداد عوامل اجرایی انتخابات هم با ۶۵ نفر افزایش نسبت به دوره مشابه قبل به یک هزار و ۳۵۰ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب بین هیات‌های بازرسی و نظارت، عوامل اجرایی و دست اندرکار برگزاری انتخابات ادامه داد: ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گناباد و بجستان همزمان با کشور از دهم لغایت شانزدهم آذر ماه جاری انجام می‌شود و ثبت نام از متقاضیان علاوه بر وزارت کشور در فرمانداری گناباد به عنوان مرکز این حوزه صورت می‌گیرد.

وی گفت: بعد از ثبت نام قطعی هر یک از نامزدها و بر اساس قانون، فعالیت آنان و حامیانشان به صورت دقیق رصد و با هرگونه تخلفات احتمالی، افترا و توهین در بخش‌های مختلف و فضای مجازی با قاطعیت برخورد می‌شود.

فرماندار گناباد افزود: مقدمات برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از فروردین ماه سالجاری آغاز شده و برنامه زمان بندی آن به فرمانداری‌ها ابلاغ شده و هیات بازرسی و کمیته‌های مربوطه در موعد مقرر در این شهرستان تشکیل شده است. 

فرماندار بجستان هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: اعضای هیات بازرسی انتخابات در این شهرستان تعیین شدند.

حسین ابراهیمی کردیانی مهمترین وظیفه هیات بازرسی انتخابات را رصد فعالیت‌ نامزدهای انتخابات از منظر انطباق با قانون و عدم تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ذکر کرد و افزود: شعار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری "امنیت، سلامت، مشارکت حداکثری" است لذا همه دست‌اندرکاران ذیربط و فعالان سیاسی باید برای تحقق این مهم تلاش کنند. 

از مجموع ۱۸ نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی یک نفر نماینده حوزه انتخابیه گناباد و بجستان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجموع با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.