در این همایش که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزون بر ۲۰۰ نفر از  متخصصان گروه‌های مختلف پزشکی نظیر گروه‌های کودکان، داخلی، زنان و عفونی حضور داشتند.
دبیر علمی این همایش گفت: پروبیوتیک‌ها میکروب‌های مفید موجود در بدن انسان هستند که باعث پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها می‌شوند و در واقع میکرو ارگانیسم‌هایی هستند که از طریق مصرف غذاهای تخمیر شده یا مکمل‌های دارویی وارد بدن می شوند.

دکتر حمید آهنچیان افزود: در بدن هر انسان ۱۰۰ تریلیون میکروب غیر بیماری زا و بی آزار وجود دارد که بخشی از آنها مفید هستند که به آنها پروبیوتیک گفته می‌شود و بیشتر در دستگاه گوارش، روده بزرگ، روده کوچک، پوست و ریه‌ها استقرار دارند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد تعادل یا عدم تعادل باکتری‌های سیستم گوارش با بروز بیماری‌ها و سلامت عمومی بدن در ارتباط است و  پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهای زنده‌ای  هستند که به حفظ این تعادل کمک می‌کنند.
وی گفت: ما اغلب نسبت به این باکتری‌ها احساس خوبی نداریم و آنها را عامل بروز بیماری می‌دانیم اما بدن انسان سرشار از باکتری‌های خوب و بد است.
دکتر آهنچیان افزود: در این همایش که با رویکرد بررسی جدیدترین یافته‌ها و کاربردهای پروبیوتیک‌ها و سین‌بیوتیک‌ها برگزار شد، میزگردهای تخصصی در خصوص کلیات خواص پروبیوتیک‌ها و نقش پروبیوتیک‌ها در درمان بیماری‌های داخلی، کودکان و زنان ارائه گردید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب علمی پروبیوتیک‌ها در کشور شناخته شده و پژوهشگران این دانشگاه در زمینه پروبیوتیک‌ها و پره بیوتیک‌ها تاکنون مقالات بسیار ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.