احمد زمانیان یزدی روز چهارشنبه در نشست خبری نخستین همایش "ترانزیت و حمل‌ و نقل بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی" افزود: ۲۵۰ شرکت حمل و نقل ترانزیت در خراسان رضوی فعالیت دارند که از سه پایانه مرزی با کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون با کشور افغانستان به فعالیت در امر ترانزیت مشغولند.

وی خراسان رضوی را قطب حمل و نقل بین‌المللی کشور دانست و ادامه داد: بعد از تهران، خراسان رضوی دارای بیشترین شرکت حمل و نقل بین‌المللی در کشور است که این مجموعه ها توانسته اند با تعامل مناسب با بازرگانان پنج کشور آسیای‌ مرکزی و افغانستان جهت حمل بار این کشورها بازاریابی مناسبی انجام دهند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های حمل و نقل استان افزون بر ۱۵ هزار خودرو را زیر پوشش خود دارند و علاوه بر آن چهار هزار خودروی خارجی نیز در این قالب با شرکتهای خراسان رضوی در حوزه ترانزیت همکاری و فعالیت می کنند.

زمانیان به قابلیت‌های ارزنده صنعت ترانزیت در مقایسه با صادرات نفتی اشاره و اضافه کرد: سابقه فعالیت ۲۵ ساله خراسان رضوی در صنعت ترانزیت ما را بر آن داشت تا متولی برگزاری نخستین همایش ملی ترانزیت شویم و به تبیین موانع پیش روی این صنعت در کشور و  چالش‌های آن از جمله قوانین دست و پاگیر بپردازیم و از سوی دیگر پیشنهادهای دست اندرکاران این حوزه برای افزایش ظرفیت ترانزیت و روان سازی فعالیت‌ها در این صنعت را استخراج و ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با همکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی این استان نخستین همایش ملی "ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی" را ۲۸ آذر ماه در مشهد برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.