هادی رجایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به انتخابات گذشته پیش‌بینی می‌شود در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۲۱۵ شعبه اخذ رأی وجود داشته باشد که ۱۶۱ شعبه مربوط به قوچان و ۵۴ شعبه مربوط به  فاروج خواهد بود.

وی ادامه داد: این شهرستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای یک حوزه اصلی قوچان و سه حوزه فرعی فاروج، خبوشان و باجگیران است.

فرماندار قوچان گفت: ۳۰ نفر از معتمدان منطقه برای انتخاب اعضای هیات اجرایی به شورای نگهبان معرفی‌ شده‌اند که ظرف دو روز آینده نتیجه آن به فرمانداری اعلام خواهد شد.

رجایی نیا افزود: اعضای هیات بازرسی و هیات نظارت این دوره از انتخابات در قوچان معرفی شده اند و تاکنون چندین جلسه مشترک برای برگزاری انتخاباتی سالم برگزار شده است.

وی پیش بینی کرد که در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۳۵ نفر داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند.

او ادامه داد: در دوره گذشته انتخابات در این حوزه انتخابیه از حدود ۱۷۵ هزار نفر افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات قریب به ۱۲۳ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که پیش‌بینی می شود مشارکت مردم نسبت به دور قبل افزایش یابد.

صبح دیروز نیز هم‌زمان با سراسر کشور فرایند ثبت نام از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قوچان هم آغاز شد و در نخستین روز ثبت‌نام‌ ۶ نفر به ستاد انتخابات شهرستان قوچان مراجعه کردند که چهار نفر به‌صورت قطعی ثبت‌نام شدند و اکثریت این افراد از قشر جوان بودند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزارنفری خراسان رضوی ۱۲حوزه انتخاباتی دارد که حوزه انتخابیه قوچان فاروج شامل حوزه اصلی قوچان و سه حوزه فرعی فاروج، خبوشان و باجگیران است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه آینده به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان قوچان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.