محمدرضا هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عناصر معاند نظام جمهوری اسلامی فراخوان‌هایی برای اعتراض و اعتصاب در بازار منتشر کرده‌اند که مردم بصیر و اصناف مشهد همچون گذشته به آنها توجهی نداشته‌اند و مسوولان نیز به رفع دغدغه‌های مردم در ستاد یاد شده همت می‌گمارند.

وی ادامه داد: مردم و کسبه بهترین ناظران بازار هستند و اولویت مسوولان نیز در بازار، کنترل قیمت کالاهای اساسی است بطوریکه با اقدامات انجام شده قیمت برنج در برخی ارقام کاهش یافته و نگرانی مردم در این مورد رفع شده است.
وی گفت: تغییر قیمت گوشت با اقدامات دستگاه قضایی برای جلوگیری از خروج دام تا حدودی کنترل شده و دغدغه تامین سوخت گاز مایع در برخی مناطق روستایی این شهرستان نیز با همکاری شرکت پخش فراورده‌های نفتی رفع شده و مقرر شده است توزیع این فراورده با نظارت دهیاران انجام شود.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین را برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی کرد. در پی این تصمیم، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای را هر لیتر هزار و ۵۰۰  تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای را به ازای هر لیتر سه هزار تومان اعلام کرد.

در این راستا مسئولان دولتی اعلام کردند با توجه به دغدغه‌هایی که در باره معیشت مردم وجود دارد تمام پولی را که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت می‌کند. مهمترین مسئله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

شهرستان مشهد متشکل از سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.