مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی از انجام 30هزار و 475 فقره بازرسی در طرح ویژه ی نظارتی نوروز 98 در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ؛ امیر دلداری در این رابطه گفت: طرح مورد نظر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تقریبا 45 روز زودتر نسبت به سالهای گذشته آغاز به کار کرد که با محوریت نظارت بر حوزه ی کالاهای اساسی ( گوشت، مرغ، میوه ) در حوزه ی سلامت و امنیت غذایی ( نظارت بر رستورانها، نانواییها، شیرینی فروشیها، اغذیه و پیتزا فروشان) و حوزه ی توزیع پوشاک، کیف و کفش و ... برنامه ریزی گردیده بود.

وی ادامه داد: در سطح شهر مشهد تعداد 7 پایگاه ثابت و موقت بازرسی و نظارت از 25 اسفندماه ایجاد شدکه چهار پایگاه در منطقه ی ثامن و سه پایگاه در بقیه ی نقاط شهر جهت نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی، رسیدگی به شکایات، گزارشات حضوری و تلفنی زائرین و مجاورین در کلیه ی ایام تعطیل و غیر تعطیل تا پانزدهم فرودین فعال بودند.

وی با اشاره  به رسیدگی به 204 مورد شکایت حضوری زائرین محترم و برگشت 40 میلیون ریال به شاکیان اضافه کرد: در طول اجرای این طرح 30هزار و 475 فقره بازرسی از صنوف مختلف توسط بازرسان اصناف انجام شد که دراین بازرسی‌ها واحدهای صنفی مجاز کمتر از 10 درصد تخلف داشته و پس از بررسی معلوم شد، بیشترین تخلفات شامل واحدهای صنفی فاقد پروانه ی کسب به جهت عدم آگاهی متصدیان از قوانین نظام صنفی بوده است. 

دلداری بیان داشت:با توجه به اینکه زائران مرقد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مدت زمان کوتاهی در شهر مشهد حضور دارند، اولویت مهم رسیدگی به شکایات حضوری و جلب رضایت شاکیان در کمترین زمان ممکن مد نظر بود که در طرح مورد نظر به نحو مطلوبی برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه انجام و اجرا شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اضافه کرد: میوه‌های طرح تنظیم بازار که شامل  69 تن پرتقال و 30 تن سیب بود، از 25 اسفند ماه لغایت  5 فروردین توسط 127 واحد صنفی منتخب در سطح شهر خصوصا در مناطق محروم و کم برخودار توزیع گردید ضمن اینکه هر روز نظارت وکنترل بر نحوه  عملکرد واحدهای صنفی منتخب توسط بازرسان اصناف انجام شد.

دلداری ضمن تأکید بر همکاری مطلوب اتحادیه های صنفی در پیشبرد اهداف طرح در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت ویژه  کارشناسان اتحادیه های صنفی در کنار بازرسان اصناف در طول اجرای طرح از جمله نقاط بارزی بود که با انجام بازرسیهای تخصصی منجر به نتایج مثبت شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.