معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت تعاون روستایی مهر نشانی سبزوار با رویکرد ایجاد مشاغل خُرد پشتیبان محور به عنوان یکی از پنج معین اقتصادی این شهرستان فعالیت می کند.
حسین فیض آبادی افزود: این معین اقتصادی طی تفاهم نامه ای با یک شرکت پشتیبان با برگزاری دوره های آموزشی بستر مناسبی برای تولید تابلو فرش در روستاهای سبزوار فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: تهیه نقشه فرش دستباف، لوازم و تجهیزات آن و  فروش فرش بر عهده شرکت پشتیبان است.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار گفت: این بافندگان تابلوی فرش که بیشتر بانوان هستند در مناطق مختلف روستایی سبزوار و حاشیه این شهر مشغول به فعالیت شده اند.
فیض آبادی افزود: توسعه روستاها از اولویتهای طرح مثلث توسعه اقتصادی است و طی نشست هایی با معین‌های اقتصادی گام‌های عملی برای اجرای آن برداشته شده است.
وی ادامه داد: برای پیشبرد و برداشتن گام‌های عملی تحقق طرح مثلث توسعه اقتصادی ستاد توسعه برای هر روستای شهرستان سبزوار با مشارکت جوامع محلی تشکیل شده است.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی اجرایی شد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق روستایی و شهری و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می‌شوند.
معین‌های اقتصاد مقاومتی در این طرح، وظیفه شناسایی ظرفیت‌های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی را برعهده دارند.

در این طرح، استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق، رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در داخل این مثلث قرار گرفته اند

در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی ۲۱ سند همکاری با سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در حوزه های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی شهرستان سبزوار منعقد شده است.  
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است و ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.