مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی روز سه‌شنبه در "همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار" گفت: از آبان پارسال تاکنون اقدامات خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان رخ داده که بهره‌برداری و گشایش "کتابخانه مرکزی مشهد" با ۲۳ هزار عضو از جمله آنهاست.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: طی این مدت هشت پروژه نیمه‌تمام حوزه کتابخانه‌ها در این استان پایان یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ و افزون بر ۱۰ هزار اتفاق و رخداد فرهنگی در کتابخانه‌های استان اجرایی شده و هزار و ۵۰۰ نشست کتابخوان نیز طی یک هفته اخیر در کتابخانه‌های خراسان رضوی برپا شده است.
وی ادامه داد: کتابداران نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت مردم دارند و بسترساز توسعه فرهنگی هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا (ع) نیز در این همایش گفت: از نظر سرانه مصرف بنزین ۶ برابر، دارو سه برابر و آب ۲ برابر میانگین جهانی مصرف می‌کنیم اما در حوزه فرهنگی سرانه مطالعه در کشور ۷۵ دقیقه است که ۱۵ دقیقه آن کتابخوانی و مابقی قرائت قرآن و ادعیه و روزنامه می‌باشد لذا دغدغه مسوولان فرهنگی باید در حوزه سرانه مطالعه باشد، اگر سرانه مطالعه افزایش یابد سایر سرانه‌ها نیز اصلاح می‌شود.
سرهنگ محمد حسین زاده افزود: نوجوانان ما گرفتار انیمیشن، بازی‌های دیجیتال و سریال‌ها شده‌اند و از مفاخر عقب مانده‌اند.
در این همایش از جمعی از کتابداران برتر استان، خیران کتابخانه ساز، کتابخوانان، رسانه‌های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و خانواده شهدای کتابدار خراسان رضوی قدردانی شد.
۲۱۴ کتابخانه عمومی و مشارکتی در این استان فعال است و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان نیز از ۱۸۹ هزار و ۵۲۹ نفر در سال گذشته به ۲۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر در سالجاری رسیده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.