علی رسولیان روز دوشنبه در نشستی در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان سرخس که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد افزود: این پروژه‌ها با هدف تولید گرانول اوره با پوشش گوگردی، پاستیل گرانولی، گوگرد بنتونیت، میکرونیزه و گوگرد مکعبی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: شهرستان سرخس ظرفیت بسیار برای توسعه دارد و در این راستا باید برنامه‌ریزی و هدفگذاری دقیق و همه جانبه در بخش‌های مختلف این شهرستان از جمله حوزه انرژی با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی انجام شود.

وی گفت: شهرستان سرخس قطب انرژی گازی استان به شمار می‌رود و خراسان رضوی با هدف اجتناب از خام فروشی گوگرد اقدامات و سرمایه‌گذاری متنوع در این شهرستان انجام داده است.

رسولیان افزود: شهرستان سرخس افزون بر برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی، در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات فنی و مهندسی در بخش انرژی و پالایش گاز استعداد فراوان دارد که باید از این ویژگی‌ها بهره‌برداری نمود.

وی اظهار داشت: با توجه به مزیت شهرستان سرخس و اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی با پیگیری تفاهمنامه‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان می‌توان ضمن بهره‌برداری از مزیت‌های بی‌نظیر شهرستان سرخس، زمینه افزایش اشتغال را فراهم کرد.

شهرستان سرخس، یکی از شهرستان‌های شمال شرق خراسان رضوی در نقطه مرزی بین ایران و ترکمنستان است.

این شهرستان دارای پایانه و بازارچه مرزی است و سهم عمده در صادرات و واردات و همچنین ترانزیت استان ایفا می‌کند، وجود پالایشگاه خانگیران، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و خط ریلی، این منطقه را به دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه تبدیل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.