مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد روز شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک برنامه مشترک با شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، به منظور تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب و همچنین طرح هایتأمین آب شرب مشهد مدل مالی جدیدی تعیین و آماده اجرا شده است.
حسین اسماعیلیان ادامه داد: در این مدل سرمایه گذاری، هم سهم آورده دولت و هم سهم بخش خصوصی مشخص شده است.
وی اضافه کرد: طبق خروجی این مدل مشترک و مورد تایید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به زودی فراخوان حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری در بخش طرح های مرتبط با ساخت تصفیه خانه های فاضلاب و اجرای طرح های تامین آب منتشر می شود. 
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مشهد گفت: مرحله نخست این طرح ۱۰ هزار میلیارد ریال است و با توجیه اقتصادی ایجاد شده شاهد جذب سرمایه گذاران در این حوزه هستیم و تحولی در زمینه ایجاد تاسیسات آب و فاضلاب شهر مشهد ایجاد خواهد شد.
اسماعیلیان افزود: ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب زمان بر و بسیار پر هزینه است و برای برطرف کردن نیاز مشهد به تصفیه خانه فاضلاب دست کم ۲۵ هزار میلیارد ریال نیاز است که تامین آن از محل اعتبارات دولتی غیر ممکن است زیرا کل اعتبار دولتی بخش فاضلاب مشهد امسال ۸۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: از این رو ایجاد ظرفیت های جدید سرمایه گذاری کمک شایانی به توسعه و افزایش اشتغال در مشهد و استان خراسان رضوی خواهد کرد.
۷۰ درصد گستره کلانشهر مشهد زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و با اجرای ۹۰۰ کیلومتر دیگر از این شبکه نیاز فعلی مشهد به طور کامل برطرف می‌شود.
۱۰۰ درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد زیرپوشش شبکه آب رسانی و ۷۰ درصد زیر پوشش خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.
۷۵۰۵/۱۹۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.